8 راه برای اطمینان از دسترسی به محتوای شما

محتوای شما تا زمانی که آن را برای همه در دسترس قرار ندهید صیقل داده نمی شود.

Google مرتباً ویژگی‌ها و به‌روزرسانی‌های دسترسی جدید را برای بهبود دسترسی به محتوای دیجیتال معرفی می‌کند. با این حال، بازاریابان نباید فقط به سایت های شخص ثالث اعتماد کنند تا موانع را از بین ببرند و به همه اجازه دهند از محتوای شما لذت ببرند.

دستورالعمل‌های دسترسی به محتوای وب پایه‌ای بر اساس چهار اصل برای نحوه تعامل کاربران با محتوا ارائه می‌کند: قابل استفاده، قابل درک، قوی و قابل درک. به عنوان مثال، یک بازدیدکننده به جای ماوس از صفحه کلید استفاده می کند یا شخصی از دستورات صوتی برای پیمایش یک وب سایت استفاده می کند. مخاطبان می‌توانند از صفحه‌خوان‌ها برای خواندن مطالب با صدای بلند یا از ذره‌بین برای خواندن بخش‌هایی از محتوا استفاده کنند.

برای دستیابی به محتوای دیجیتال و وب‌سایت‌های قابل دسترس که شامل همه اعضای مخاطبان شما می‌شود و قوانین دسترسی را رعایت می‌کند، این نکات کاربردی و آسان برای اجرا را دنبال کنید:

1. تگ ها و هدرهای عنوان را بهینه کنید

اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی ساختار محتوای شما را درک کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند، چه خودشان این کار را انجام دهند و چه از دستیارهای صوتی استفاده کنند. از عناوین و سرصفحه های صفحه واضح و منحصر به فرد، از جمله کلمات کلیدی مرتبط، استفاده کنید و مطمئن شوید که منطقی جریان دارند.

فقط از یک تگ H1 استفاده کنید. زیرنویس های خود را به ترتیب (H3 بعد از H2 و غیره) نگه دارید و محتوا را به طور دقیق توصیف کنید. به عنوان مثال، به جای استفاده از «چیزهایی که باید بدانید» به عنوان زیر عنوان H2، به جای آن از «چیزهایی که درباره محتوای قابل دسترس باید بدانید» استفاده کنید. با این رویکرد، بازدیدکنندگان می توانند بدانند که در هر بخش از محتوا چه انتظاری دارند.

2. جداول قابل دسترسی ایجاد کنید

تفسیر جداول در متن برای خوانندگان صفحه ممکن است دشوار باشد. برای دسترسی به جداول خود، آنها را از اسناد دیگر کپی و جایگذاری نکنید یا آنها را به عنوان فایل تصویری اضافه نکنید. از شیوه نامه های آبشاری (CSS) برای ایجاد آنها استفاده کنید تا دستیاران صوتی بتوانند به راحتی آنها را بخوانند.

  آیا فروش و بازاریابی ، دو موضوع متفاوتند؟ این دو اصطلاح چه تفاوت هایی باهم دارند؟ بیشتر از یک نفر

3. از متن لنگر توصیفی برای پیوندها استفاده کنید

این دو جمله را بخوانید:

  • برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید.
  • برای اطلاعات بیشتر به استانداردهای WCAG مراجعه کنید.

گزینه اول تقریبا چیزی نمی گوید. گزینه دوم، بهتر توضیح می دهد که کاربر با کلیک بر روی پیوند چه انتظاراتی می تواند داشته باشد.

با متن لنگر خود، از عبارات عمومی خودداری کنید، از یک کلمه کلیدی هدف استفاده کنید و مختصر باشید.

4. متن جایگزین توصیفی برای تصاویر اضافه کنید

متن جایگزین توصیفی به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای تصویر را تفسیر کنند، به افراد کم بینا اجازه می دهد تا آنچه را که نمایش داده می شود درک کنند و به طور بالقوه دید و رتبه وب سایت شما را در Google بهبود می بخشد. برای هر تصویر و ویدیویی که در سایت و رسانه های اجتماعی خود ارسال می شود، متن جایگزین بنویسید. برای محتوای پست شده در سایت هایی مانند حلقه های اینستاگرام که گزینه متن جایگزین ندارند، زیرنویس اضافه کنید.

در اینجا متن جایگزینی است که برای توصیف این تصویر در مقاله اخیر موسسه بازاریابی محتوا استفاده شده است: «عنوان کتاب الکترونیکی در این مثال از OptinMonster ساده است: 50 روش هوشمند برای تقسیم بندی لیست ایمیل شما. » متن جایگزین تصویر (عنوان کتاب الکترونیکی) و دلیل گنجاندن آن (ساده) را توصیف می کند.

اگر تصویر یک لوگو است، “لوگوی (نام شرکت)” را بنویسید. تا حد امکان دقیق باشید. به عنوان مثال، به جای توضیح تصویری مانند «بیمه کسب و کار»، نوع بیمه را بگویید.

عنوان کتاب الکترونیکی OptinMonster در این مثال متن جایگزین از CMI ساده است: 50 روش هوشمند برای بخش بندی لیست ایمیل شما.

5. یک نقشه سایت عمومی اضافه کنید

نقشه سایت به بازدیدکنندگان کمک می کند تا محتوای مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنند و به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات شما را فهرست کنند.

نقشه سایت XML معمولاً بیشترین توجه را به خود جلب می کند زیرا برای خزنده های موتورهای جستجو مفید است. از سوی دیگر، نقشه سایت HTML، نمای کلی واضح و قابل دسترس از صفحات ضروری را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. معمولاً در قالبی قابل کلیک ارائه می شود و در پاورقی قرار می گیرد و باعث می شود کاربران راحت تر به وب سایت شما پیمایش کنند.

در اینجا گزیده ای از نقشه سایت شرکت مد Mango است که برای عموم قابل دسترسی است. بخش زنان را برجسته می‌کند و انواع لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌ها و همچنین دسته‌های سایز بزرگ موجود را با جزئیات نشان می‌دهد.

  جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، بازی پرداخت را برای بازاریابان تغییر خواهد داد
در اینجا گزیده ای از نقشه سایت شرکت مد Mango است که برای عموم قابل دسترسی است. بخش زنان را برجسته می‌کند و انواع لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌ها و همچنین دسته‌های سایز بزرگ موجود را با جزئیات نشان می‌دهد.

مطمئن شوید که سایت شما دارای نقشه سایت XML و HTML است.

6. محتوای رسانه های اجتماعی را در دسترس قرار دهید

بسیاری از بازاریابان دسترسی به وب سایت های خود را در اولویت قرار می دهند اما کانال های رسانه های اجتماعی خود را نادیده می گیرند. برخی از صرف زمان برای دسترسی به رسانه های اجتماعی مردد هستند زیرا استانداردهای WCAG 2.1 به آن نیاز ندارند. با این حال، با توجه به اینکه 85 درصد از Gen Zers می‌گویند رسانه‌های اجتماعی بر انتخاب‌های خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارند، ارسال محتوای قابل دسترس یک حرکت هوشمندانه است.

همان نکاتی را که برای محتوای وب‌سایت خود دارید دنبال کنید: برای ویدیوها زیرنویس و رونوشت‌ها و برای تصاویر متن جایگزین اضافه کنید، مانند کاری که We Rate Dogs در پست اینستاگرام خود در مورد پیوپی انجام داد: «آبی تیره سرش را بالای یک مبلمان بلند می‌کند. پنجه های جلویی که روی یک تکه پارچه سفید قرار گرفته اند. گوش هایش به عقب کشیده می شوند و چشمانش با اشاره ای از شیطنت می درخشد در حالی که با لبخندی دهان بسته به شما لبخند می زند. »

یک چوبدستی آبی سرش را بالای یک تکه مبلمان می‌برد، پنجه‌های جلویش روی یک تکه پارچه سفید قرار گرفته است. گوش هایش به عقب کشیده می شود و در حالی که به شما پوزخند می زند چشمانش با رگه ای از شیطنت می درخشد.

همچنین باید یک مترجم زبان اشاره را در ویدیوها و رویدادهای خود ادغام کنید، زیرا آنها می توانند در بومی سازی مکالمه یا تکمیل رونوشت های تولید شده به صورت خودکار مفیدتر باشند.

هشتگ های قابل دسترس را با حروف بزرگ هر کلمه، مانند #MyCanyon، #ChelseaSodaro، #CanyonSpeedmax، #Triathlete و #Triathlon در پست زیر بنویسید. این کار خواندن هر کلمه را به طور جداگانه آسان تر می کند.

اسکرین شات هشتگ‌هایی را نشان می‌دهد که به دلیل بزرگ‌نویسی هر کلمه قابل دسترسی هستند، مانند #MyCanyon، #ChelseaSodaro، #CanyonSpeedmax، #Triathlete، و #Triathlon.

از ایموجی های زیاد استفاده نکنید. دستیارهای صوتی همه ایموجی ها را با صدای بلند می خوانند. برای مثال شنیدن 10 ایموجی پشت سر هم برای هر کاربری یک چالش خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دسترسی به رسانه های اجتماعی، این راهنما را از موسسه ملی سلطنتی افراد نابینا در بریتانیا بخوانید.

7. از زبان در دسترس استفاده کنید

کلمات شما به اندازه ساختار سازمانی محتوای شما مهم هستند. زبان دقیق و فرمت ساختار یافته، درک محتوا را برای همه آسان می کند.

دستورالعمل‌های ابتکار دسترس‌پذیری وب‌سایت بیان می‌کند که باید از زبانی واضح و ساده استفاده کنید یا یک نسخه ساده‌شده ارائه دهید. اگر باید از کلمات، اصطلاحات، عبارات و اختصارات غیر معمول استفاده کنید، آنها را توضیح دهید.

پیشنهادات دیگر شامل استفاده از گلوله ها، تاکید بر متن و نشان دادن زبان محتوا با ویژگی “lang” در HTML است.

  نکات مهم در بازاریابی حضوری آراد برندینگ

می‌توانید از ابزارهایی مانند Grammarly یا Hemingway Editor برای ساده‌سازی محتوا استفاده کنید.

8. فراخوانی برای اقدام در دسترس ایجاد کنید

فراموش نکنید که CTAهای قابل دسترسی ایجاد کنید تا همه را تشویق به برداشتن گام بعدی کنید. برای انجام این کار، نکات زیر را دنبال کنید:

  • متن توصیفی و عمل محور بنویسید.
  • تضاد رنگ را در نظر بگیرید. حداقل نسبت باید 4.5 به 1 باشد تا اکثر افراد بتوانند متن را بخوانند. با این حال، این بسته به اندازه متن یا سطح انطباق WCAG متفاوت است. از این بررسی کنتراست برای تعیین اینکه آیا دکمه فراخوان برای اقدام شما با دستورالعمل‌های دسترس‌پذیری مطابقت دارد، استفاده کنید.
  • CTA اصلی خود را بالای تاشو قرار دهید تا کاربران بتوانند بدون اسکرول ، به پایین آن را ببینند.
  • اندازه و محل CTA خود را در نسخه موبایل تنظیم کنید تا مطمئن شوید که موثر باقی می ماند.

به طور منظم دسترسی به محتوای خود را ارزیابی کنید

برای ارزیابی عملکرد سایت خود، می توانید از ابزارهای رایگان بررسی دسترس پذیری وب سایت مانند Accessibility Checker یا Google Lighthouse استفاده کنید. هر بار که تغییراتی ایجاد می‌کنید یا محتوا اضافه می‌کنید، باید مطمئن شوید که به‌روزرسانی قابل دسترسی است.

همانطور که این اسکرین شات از ممیزی www.Paralympics.com نشان می دهد، Accessibility Checker امتیازی از 100 به سایت می دهد، تشخیص می دهد که آیا سایت مطابقت دارد یا خیر، و مشکلات دسترسی خاص را برجسته می کند.

این اسکرین شات ممیزی از www.Paralympics.com را نشان می دهد. جستجوگر دسترسی به سایت امتیازی از 100 می دهد، تشخیص می دهد که آیا سایت مطابقت دارد یا خیر، و مسائل دسترسی خاص را برجسته می کند.

در بررسی های خود می توانید از کاربران معلول بخواهید که سایت شما را آزمایش کنند. تعهدی برای دسترسی به وب سایت در سایت ارسال کنید و نشان دهید که مردم چگونه می توانند درخواست اقامت کنند.

در دنیای امروز، درک این نکته ضروری است که دسترسی یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. وقتی محتوای آنلاین قابل دسترسی ایجاد می‌کنید، به ایجاد یک محیط آنلاین فراگیرتر کمک می‌کنید که در آن همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و درگیر شوند.

تمامی ابزارهای ذکر شده در این مقاله توسط نویسنده پیشنهاد شده است. اگر می خواهید ابزاری را پیشنهاد دهید، مقاله را با نظر در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برای حضور در دنیای بازاریابی محتوا در سن دیگو ثبت نام کنید. برای صرفه جویی 100 دلاری از کد BLOG100 استفاده کنید. امسال نمی توانید حضوری شرکت کنید؟ رمز دیجیتال را کشف کنید برای دسترسی به ضبط جلسات درخواستی از رویداد زنده تا پایان سال.

مطالب مرتبط منتخب:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/create-accessible-digital-content/