ساکنان یک شهر را به دلیل کمبود خدمات ، میکنند، که پایه مالیاتی را کاهش میدهد، که منجر به از دست دادن خدمات بیشتر میشود، که منجر به ، بیشتر ساکنان میشود…
یک نام تجاری جدید، چند رهبر فکری را جذب می کند، که آرم را به نمایش می گذارند، که هیپسترهای بیشتری را جذب می کند، و سپس وضعیت استاندارد را ایجاد می کند، که مشتریان بیشتری را جذب می کند.
متغیر کلیدی در هر دو مارپیچ زمان است.
افزایش یا سقوط روز به روز اتفاق می افتد، نه به یکباره، و مداخلات عادی به ندرت تفاوت ایجاد می کند. در عوض، این سرمایه گذاری بیش از حد به ظاهر غیرمنطقی در لحظه است که می تواند پویایی آینده را تغییر دهد.
منبع: https://seths.blog/2024/09/snowballs-and-avalanches/