همه عاشق ویدیو هستند.
در آخرین مطالعه CMI، 84 درصد از بازاریابان می گویند که از ویدیوها استفاده می کنند که نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.
با این حال، مدیران، مدیران و دیگران هنوز هم خواستار آن هستند بیشتر ویدیوها احتمالاً در جلسهای بودهاید که در آن مدیرعامل گفته است شرکت به ویدیوهای بیشتری نیاز دارد. یا یک پیوند TikTok فوروارد شده با یادداشتی از یک مدیر فروش دریافت کرده اید که می گوید: «ما باید این کار را انجام دهیم. »
اما تولید ویدیوهای بیشتر به دلیل اینکه افراد شرکت شما آنها را می خواهند دلیل کافی نیست. در نهایت، یک درخواست از مدیر عامل می تواند باشد. اما حتی در این صورت، شما باید یک استراتژی پشت تصمیمات ویدیویی خود داشته باشید تا بیشترین بهره را از آنها ببرید. در نظرسنجی ویدئویی CMI، 60 درصد از بازاریابان می گویند که یک استراتژی ویدیویی به آنها کمک می کند تا به نتایج بهتری دست یابند.
بین پورتر، رئیس برند و تولید محتوا در Grainger، و A. Lee Judge، یکی از بنیانگذاران Content Monsta، اخیراً به CMI Live پیوسته اند تا نکاتی را در مورد نحوه برخورد بازاریابان با ویدئو در برندهای خود و ارائه توصیه های عملی برای ایجاد ویدیوهای با کیفیت به اشتراک بگذارند. .
این ویدیو را تماشا کنید یا برای نکات برجسته به ادامه مطلب بروید:
یک استراتژی ویدیویی برای مشتریان خود بسازید
بین توصیه می کند: «همیشه اول به مشتری فکر کنید.
برای انجام این کار، این دو سوال را از خود بپرسید:
- چه چیزی مخاطب را به تماشای یک ویدیو وادار می کند؟
- برند می خواهد مخاطب پس از تماشای یک ویدیو چه کاری انجام دهد؟
با شناسایی هدف و دعوت به اقدام از همان ابتدا، احتمال بیشتری وجود دارد که یک ویدیوی موثر برای بینندگان و برند خود ایجاد کنید.
به عنوان مثال، برای دستیابی به هدف شناخت برند گرینگر، بین و تیمش هر روز قهرمانان را ساختند، یک مجموعه ویدیویی که مشتریان مختلفی از گرینگر را در بر می گرفت.
با این حال، اگر هدف ایجاد انگیزه در بیننده برای خرید یک محصول بود، بین میگوید که یک کلیپ پنج ثانیهای YouTube که محصول را تبلیغ میکند و بینندگان را به صفحه فرود هدایت میکند، منطقیتر خواهد بود.
ملاحظات مشتری و اهداف برند را برای هدایت تصمیمات ترکیب کنید
یک استراتژی ویدیویی متمرکز بر مخاطب به طور طبیعی منجر به ترکیبی از محتوای ویدیویی، از موضوعی به لحن دیگر خواهد شد.
طول ویدیو نیز متفاوت است. کوتاه یا بلند؟ پاسخ به مخاطب بستگی دارد.
به عنوان مثال، مردم یک ویدیوی دو تا سه دقیقه ای در مورد یک محصول را تماشا نمی کنند. «کوتاه کن. سریع انجامش بده توجه آنها را فورا جلب کنید و خواهید فهمید که می خواهید چه کاری انجام دهند: برای خرید کلیک کنید.
اگر میخواهید یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید، ویدیوهای طولانیتر را انتخاب کنید، که اغلب برای اهداف برتر مفید است. Bean کلیپ های 12 تا 15 ثانیه ای را با پرسش و پاسخ پیشنهاد می کند تا به مخاطبان میان قیف کمک کند تا درباره کسب و کار شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
بین میگوید: «روشی خلاقانه برای استفاده از انواع مختلف ویدیوها با طولهای مختلف برای ادامه داستان و انتقال آنها به سمت پایین وجود دارد.
همچنین میتوانید از یک محتوای ویدیویی به روشهای مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، میتوانید یک ویدیوی دو دقیقهای که داستان برند خود یا مشتری را بیان میکند در YouTube پست کنید و آن را در صفحه فرود قرار دهید.
سپس قطعههای کوتاهتری برای ارسال در رسانههای اجتماعی ایجاد کنید و ترافیک را به صفحه فرود هدایت کنید. میتوانید با پیوند دادن به ویدیوهای یک محصول خاص از این صفحه فرود، مشتری بالقوه را به سمت پایینتر هدایت کنید.
بین می گوید: «کل داستان را بگویید تا مشتری خود را با نام تجاری خود درگیر کنید.
از داستان سرایی برای تقویت محتوای ویدیویی انسان محور خود استفاده کنید
اگرچه طول، لحن و موضوع متفاوت است، ویدیوهای شما همیشه باید در سطح انسانی طنین انداز باشند.
بین می گوید: «هر برند داستانی برای گفتن دارد و هر محصولی می تواند آن عنصر احساسی را داشته باشد.
فرض کنید چکش می فروشید. این محصول چندان جذاب نیست. مردم فقط آن را می گیرند و استفاده می کنند، درست است؟ یک ویدیوی نمایشی چکش چقدر احتمال دارد که مخاطب را جذب کند؟
اما اگر روی شخصی که پشت چکش است تمرکز کنید، مردم پاسخ خواهند داد.
یک ویدیو درباره مشتری که صاحب چکش است بسازید. آیا او آن را خرید؟ آیا او آن را به عنوان هدیه دریافت کرده است؟ چه کسی دیگر از چکش استفاده کرد؟ او برای چه استفاده می شد؟ مالک فعلی چگونه از آن استفاده می کند؟ او چگونه آن را دوست دارد؟
بین میگوید: «شما با استفاده از ویدئو بهعنوان یک پلتفرم، آن ارتباط انسانی با او و آن ارتباط عاطفی با مخاطب را ایجاد میکنید.
از دیگر ایده های او برای ایجاد ویدیوهایی که با مخاطبان ارتباط برقرار می کند:
- صدای محصولی را که برای جذب مخاطب ASMR گرا ایجاد می شود، ضبط کنید. (ویدئوهای پاسخ نصف النهار حسی خودکار محبوب هستند زیرا صداها می توانند باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن در برخی شنوندگان شوند.)
- مراحل ساخت محصول را گام به گام طی کنید و در مورد کاربردها و ویژگی های آن مشاوره ارائه دهید.
- یک روز از زندگی یک محصول یا کارمند را دنبال کنید.
- یک جلسه پرسش و پاسخ با متخصص محصول یا مشتری که از محصول استفاده می کند انجام دهید.
- از یک پهپاد برای پرواز بر فراز ساختمان استفاده کنید، زیرا کارمندان برای یک روز وارد ساختمان می شوند و از آن در چندین ویدیو استفاده می کنند.
بین می گوید: «هیچ کمبودی در داستان وجود ندارد.
یک طرح توزیع تهیه کنید
با بسیاری از پلتفرمهای موجود برای توزیع ویدیوهای شما، انتخاب ممکن است دشوار به نظر برسد. اما بین توصیه می کند که به استراتژی اصلی خود بازگردید: مخاطب.
او توضیح می دهد: “شما می خواهید مشتریان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید، بنابراین آنها واقعاً با نام تجاری درگیر می شوند و در طول زمان این رابطه را ایجاد می کنند.” «شما نمی خواهید برای پلتفرمی که برای شما درآمدی ندارد ویدیو بسازید. »
با انتشار ویدیوها در همه پلتفرمهایی که مخاطبان شما آنها را تماشا میکنند، آزمایش کنید. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا به درستی درک کنید که کدام ویدیوها، در صورت وجود، مخاطبان شما را جذب و جذب می کنند. ببینید کدام یک به احتمال زیاد به فراخوانهای اقدام شما پاسخ میدهند.
با استفاده از این دادهها، میتوانید از ارسال پست در پلتفرمهایی که نتیجه نمیدهند دست بردارید و بر روی پلتفرمهایی تمرکز کنید که نتیجه نمیدهند.
نکاتی برای تولید ویدیوی بهتر
هنگامی که استراتژی شما مستند شد، شما و تیمتان می توانید تولید را شروع کنید. بین توضیح میدهد که گرینگر بهصورت افقی فیلم میگیرد تا محتوای کامل آن در یوتیوب پخش شود. سپس، آنها محتوا را ویرایش می کنند تا آن را برای مخاطبان در پلتفرم های عمودی بهتر تطبیق دهند.
Lee Judge of Content Monsta این نکات اضافی را برای تولید ویدیوهای با کیفیت بالاتر که برای برند و مخاطبان شما مفید است ارائه می دهد:
- یک ریتم گوش دادن را بپذیرید: هنگامی که برای برقراری ارتباط صحبت می کنید، باید سرعت خود را کم کنید، حتی اگر به نظر آهسته نباشد. لی توصیه می کند که برای بیان و رساندن پیام خود وقت بگذارید تا شنونده بتواند حرف شما را بفهمد.
- انرژی دادن به دوربین: لی با تماشای اولین ویدیوهایش متوجه شد که وقتی فیلمنامه ای را می خواند، ابروهایش هرگز تکان نمی خورد. «این عادی نیست. در یک گفتگو هیجان زده می شویم، ابروهایمان را تکان می دهیم و اتفاقاتی می افتد. این نشانه ای بود که می خواندم و احساس درستی نداشتم. »
احساسات خود را کمی افزایش دهید تا طبیعی تر به نظر برسید. وقتی نامزد هستید، نه تنها ابروهایتان حرکت می کند، بلکه دستانتان و حتی لبخندتان هم حرکت می کند.
- دوشاخه های یکبار مصرف را امتحان کنید: هنگام مواجهه با سوژه هایی که جلوی دوربین راحت نیستند، یک عکس اضافی در دسترس داشته باشید. لی توضیح می دهد که همکارش مارک راکو از Content Monsta به فرد اجازه می دهد تا بداند همه چیز خوب پیش رفته است، اما از آنها می خواهد که یک کار دیگر انجام دهند. «همه قوانین را فراموش کنید. فقط خودتان باشید و بیایید یک کار دیگر انجام دهیم،” او به آنها گفت. این برداشت دوم تقریباً همیشه همان چیزی است که آنها استفاده می کنند. در این مرحله، او قبلاً آنها را آموزش داده است. او قبلاً به آنها گفته است که چگونه کارهای خاصی را انجام دهند و آنها آرام تر شده اند. »
برای توسعه برنامه ویدیویی خود وقت بگذارید
اگر میخواهید ویدیو بسازید (و احتمالاً باید)، به دقت در مورد آن فکر کنید. یک استراتژی برای استفاده از ویدیو در طول سفر مشتری ایجاد کنید.
Bean میگوید: «شما میخواهید محتوای مرتبط و نمایندهای عالی از کسبوکار خود ایجاد کنید.
مطالب مرتبط منتخب:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/video-strategy-ideas/