در یک بازار شلوغ، بازاریابی تأثیرگذار ثابت شده است که یک استراتژی موثر برای برندها برای دستیابی به مخاطبان جدید است.
با این حال، بسیاری از بازاریابان، چه B2B و چه B2C، هنوز بازاریابی تأثیرگذار را با تبلیغ افراد مشهور در لیست A مرتبط می دانند. Salesforce را در نظر بگیرید که متیو مککانهی را برای مبارزه با هوش مصنوعی و حفظ حریم خصوصی دادههای مشتری استخدام کند. یا به مدل هایلی بیبر، همسر خواننده جاستین بیبر، که در یک استوری اینستاگرام از یک فروشگاه مواد غذایی Erewhon ظاهر می شود تا در مورد یک اسموتی عالی صحبت کند.
اما برای هر سلبریتی بزرگ، صدها تأثیرگذار وجود دارد که با کسب و کارهایی در هر اندازه کار می کنند. مطالعه اخیر اینفلوئنسر مارکتینگ هاب نشان می دهد که ۲۶ درصد از کسب و کارهای مستقر در ایالات متحده بیش از ۴۰ درصد از کل بودجه بازاریابی خود را صرف اینفلوئنسرها می کنند.
جالب اینجاست که یک گزارش تحقیقاتی دیگر نشان میدهد که نانو اینفلوئنسرها (آنهایی که کمتر از 10000 دنبال کننده دارند) نسبت به برخی افراد مشهور A-list ROI بهتری تولید میکنند.
آیا بهتر است با چند اینفلوئنسر بزرگ و گران قیمت کار کنید یا با بسیاری از اینفلوئنسرهای کوچک و ارزان کار کنید؟
ما از رابرت رز، مشاور ارشد استراتژیک CMI، نظراتش را پرسیدیم. همچنین یک عنصر اضافی به معضل اضافه می کند. ویدیو را بخوانید یا تماشا کنید تا ببینید او در مورد چه چیزی صحبت می کند:
چروک های اینفلوئنسر مارکتینگ با هوش مصنوعی صاف می شوند
اگر اینفلوئنسر سرکش شود چه اتفاقی می افتد؟ اگر او یک سخنرانی سیاسی آتشین داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ یا اگر او در مورد رقبای شما صحبت کند و زمان سمی داشته باشد چه؟
مدیریت مجموعه ای از اینفلوئنسرها می تواند به معنای مدیریت طیف وسیعی از افکار باشد. اما همچنین به این معنی است که شما مجموعهای از اقدامات متنوع را دریافت میکنید و برخی از آنها ممکن است به نفع برند شما نباشد.
این هفته، مقالهای در نیویورک تایمز روند رو به رشد برندهایی را که از ابزارهای هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل محتوای تأثیرگذاران رسانههای اجتماعی و سنجش احتمال اشتراکگذاری دیدگاههای سیاسی قوی در کانالهایشان استفاده میکنند، مورد بحث قرار داد.
در این فضای تفرقهانگیز، انواع برندها به دلیل ترس از توهین به مصرفکنندگانی که میخواهند جذب کنند، از درگیر شدن در بحثهای سیاسی اجتناب میکنند. بنابراین یک ابزار هوش مصنوعی که می تواند پتانسیل گفتگوهای سیاسی را ارزیابی کند، می تواند بسیار مفید باشد.
این امر به ویژه با توجه به تأثیر رو به رشد اینفلوئنسر مارکتینگ صادق است. مقاله تایمز در مورد جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئیه گزارش می دهد که طی آن نماینده WPP، بزرگترین آژانس تبلیغاتی جهان، فاش کرد که خرید تبلیغات در رسانه های خبری – که از لحاظ تاریخی دریافت کننده اصلی درآمد تبلیغاتی بوده است – کمتر از 5 درصد از کل آن را تشکیل می دهد. هزینه های تبلیغاتی
هفته گذشته، ایکس و مدیر عامل سرکش، ایلان ماسک، تصمیم گرفتند از GARM، یک مجموعه غیرانتفاعی از برندهای مصرف کننده که با هم متحد شدند تا بگویند دیگر در پلتفرم X تبلیغ نمی کنند، شکایت کنند محتوای برند شما ممکن است در کنار چیزهایی ظاهر شود که برخلاف جهت شرکت شما باشد.
با این حال، رویکرد امتیازدهی هوش مصنوعی نیز جذاب است. او نگاهی جالب به معنای اینفلوئنسر بودن این روزها دارد. اگر این فناوری بتواند پیش بینی کند که تأثیرگذاران تا چه حد به اعتقادات سیاسی خود پایبند هستند، می تواند تقریباً هر نوع محتوای دیگری را نیز تحلیل کند.
برای من، این یک تنش جذاب ایجاد میکند که در آن دنیای هوش مصنوعی، بازاریابی تأثیرگذار و ایمنی برند به دور کامل میرسد.
چند اینفلوئنسر کوچک را انتخاب کنید یا یک اینفلوئنسر بزرگ؟
اینفلوئنسرها اغلب اینفلوئنسر هستند زیرا به طور یکپارچه بین شفافیت و/یا حداقل دیدگاه فیلتر شده از زندگی خصوصی خود در نوسان هستند. آنها با برندهای متعدد و انواع فعالیتهای کاربردیتر در عموم زندگی میکنند. اما اینفلوئنسر درجه G امروزی که خانوادهاش را به نمایش میگذارد و در تبلیغ برند کودکان مهارت دارد، فرد مشهوری است که در کار ، احساس راحتی نمیکند و در نهایت به خاطر چیزی دستگیر میشود.
اینفلوئنسرها به طور فزاینده ای نیاز دارند که برندهای خود را با دقت بیشتری زیر نظر داشته باشند. و برندها در انتخاب شرکای خود محتاط تر خواهند بود.
پس بیایید به سوال اولیه برگردیم: آیا شما 100 اینفلوئنسر را مدیریت می کنید که یکی از آنها قرار است کار احمقانه ای انجام دهد؟ یا همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار می دهید و تحقیقات پیشینه لازم و نظارت مستمر را انجام می دهید تا مطمئن شوید که آنها حامیان برند خوبی هستند؟
جواب خیلی واضح نیست. اما با ظهور ابزارهایی که میتوانند امتیازات و اطلاعات تاریخی اینفلوئنسرها را محاسبه کنند، طولی نمیکشد که میتوانید گزارشی تهیه کنید و نه تنها رتبه فعلی و سطح ایمنی برند یک اینفلوئنسر را ببینید، بلکه همه زمانهایی را که اینفلوئنسرها رفتند را مشاهده کنید. مسیر شکست خورده
چیزی که من می دانم این است که اینفلوئنسر مارکتینگ در حال رشد است و باید بخش بزرگی از برنامه رفتن به بازار شما باشد. با هجوم هوش مصنوعی به اکوسیستم محتوا، کار با چهره های قابل تشخیص و تاثیرگذار انسان اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.
اما همانطور که خرید رسانه ای و ارزیابی ایمنی برند به مهارت های تخصصی تبدیل شده است، برنامه های تاثیرگذار درگیر، مدیریت و ارزیابی نیز به آن تبدیل شده است. چه کسی این کار را برای برند شما انجام می دهد؟ آیا چارچوب، استانداردها و رویکرد اندازه گیری مورد نیاز برای کسب و کار شما را دارد؟ اینها چالش های مهم ماه های آینده هستند.
مطالب مرتبط منتخب:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/ai-influencer-grades/