چگونه استودیو کاسپین داستان های تخیلی را به محتوای B2B آورد

استودیو کاسپین دوست دارد همه چیز را تکان دهد.

پادکست او Murder in HR را ببینید.

بسیاری از آژانس ها به نیازهای مشتری گوش می دهند و سپس یک برنامه متناسب را توسعه می دهند. اما کاسپین رویکرد مخالف را در پیش گرفت: ابتدا یک ایده جذاب ارائه کرد، سپس آن را به مشتریان بالقوه ارائه داد.

عنصر غیرمنتظره دیگری انتظارات را برای محتوای B2B متزلزل کرد. کاسپین به جای حضور کارشناسانی از یک برند یا صنعت، یک داستان صوتی تخیلی سریالی با صدای بازیگران A-list ارائه کرد که از روند واقعی پادکست جنایی استفاده می کردند.

این استراتژی غیرمنتظره باعث شد تا پادکست Caspian’s Murder in HR برنده بهترین پادکست/سریال صوتی در جوایز بازاریابی محتوا شود. همچنین ایان فیسون، مدیر عامل استودیو کاسپین، نامزدی به عنوان فینالیست بازاریابی محتوای سال 2024 را به ارمغان آورد.

در اینجا داستان پیچ و تاب هایی است که در به ثمر رساندن این استراتژی بازاریابی غیر متعارف B2B وجود دارد.

داستان برای پادکست های B2B؟ واقعا؟

بله و Murder in HR که در سال 2023 با 12 قسمت عرضه شد، حتی اولین سریال داستانی B2B کاسپین نبود.

این استودیو همچنین The Hacker Chronicles را خلق کرد، داستان زنی که به وب تاریک روی آورد و یک شرکت غول پیکر مواد غذایی را هک کرد (با صدای بازیگران مشهور مایکل سی هال و کلویی تیلور). Tenable، یک شرکت امنیت سایبری، 22 قسمت پادکست را در سال های 2022 و 2023 منتشر کرده است.

ایان می گوید: «من واقعاً به این ایده داستان برای B2B اعتقاد دارم. هیچ ، این کار را انجام نمی دهد، و این به این دلیل است که واقعاً سخت است.

اما تلاش می تواند نتیجه دهد. فیلم Murder in HR فصل دوم خود را در پایان سپتامبر پخش کرد. کار برای فصل 3 و 4 در حال انجام است.

داستان جنایت واقعی درباره یک زن موفق 30 ساله است که هر شغلی که تا به حال داشته است را رها می کند و در نهایت به کار در منابع انسانی در یک شرکت فناوری می پردازد.

  ایده ها نیاز به دسته: ترفند با خطوط موضوعی

وقتی یک قتل اتفاق می افتد، او سعی می کند آن را حل کند. در طول راه، او متوجه می شود که این شرکت جبهه ای برای یک سازمان ترور است و اگر او را ، کند کشته خواهد شد. این جزئیات تعهد او به کار را توضیح می‌دهد و توانایی کاسپین را برای روایت داستان در چندین فصل تضمین می‌کند.

ایان می‌گوید: «این یک داستان جالب است که پیچش واقعاً دیوانه‌کننده‌ای دارد.

با صدای بازیگران مشهور کیت مارا و برت گلمن، فصل اول پادکست توسط Gympass (اکنون Wellhub) منتشر شد. فصل 2 توسط Wellhub و Bamboo HR منتشر شد.

سومین پادکست داستانی سریالی B2B کاسپین، Scam Hunters، پاییز امسال عرضه شد. «هیجان‌انگیز کسب‌وکار» یک مدیر امنیت اطلاعات شرم‌آور (با صدای گرگ کینیر) را نشان می‌دهد که با یک خبرنگار میامی (با صدای ارین موریارتی) تماسی دریافت می‌کند که برای بررسی کلاهبرداری‌هایی که بیماران لاعلاج را هدف قرار می‌دهند به کمک نیاز دارد. Thoropass، یک پلت فرم مطابق با امنیت اطلاعات، این پادکست را منتشر می کند.

یک ایده محتوای B2B شگفت انگیز ایجاد کنید

مدیر عامل، ایان فیسون، فینالیست بازاریابی محتوای سال 2024 استودیو کاسپین
مدیر عامل، ایان فیسون، فینالیست بازاریابی محتوای سال 2024 استودیو کاسپین

تیم استودیو کاسپین با ایده شروع می کند نه مشتری. ایان توضیح می‌دهد که ایده این است: «بیایید چیزی باورنکردنی خلق کنیم. بیایید یک جریان اصلی ایجاد کنیم که مردم بتوانند به آن گوش دهند.

تیم کاسپین احتمالات را بررسی می کند، سپس فهرستی از حدود 50 ایده را به تعداد انگشت شماری محدود می کند. از آنجا، او مفاهیم را با شرکای بالقوه به اشتراک می گذارد. با Murder in HR، این درخواست به مدیران بازاریابی و سایر رهبران بازاریابی در زمینه منابع انسانی ارسال شد.

پیتچ چیزی شبیه این گفت: «هی، ما به انجام این پادکست فکر می‌کنیم – یک معمای قتل خیالی که در یک بخش منابع انسانی اتفاق می‌افتد. »

کاسپین چندین پاسخ دریافت کرد که چیزی شبیه به: «تو دیوانه ای. موفق باشید با این نوع چیزها

با این حال، Ryan Bonnici، مدیر ارشد اجرایی سابق Wellhub، واکنش مخالفی داشت. ایان می گوید: «تیم در Wellhub ایده داستان و پیچش دیوانه کننده را دوست داشتند.

رایان از ایده این «چیز واقعاً بزرگ» که مخاطبانی را که محصولات Wellhub می‌خرند را هدف قرار می‌دهد، خوشش آمد.

  خرید Semrush ارزش رسانه های متعلق به خود را تقویت می کند

Wellhub یک برند متمرکز بر رفاه کارکنان است و قتل در منابع انسانی در سمی ترین شرکت ممکن اتفاق می افتد. خوشبختانه قهرمان داستان یک متخصص منابع انسانی است که محیط را به محیطی غیرسمی تبدیل می کند.

این داستان همچنین نشان می دهد که چگونه شخصیت های داستانی از خدمات Gympass مانند دسترسی به برنامه Calm و کلاس های تناسب اندام استفاده می کنند.

مدیران پرسنل اسکریپت ها را برای دقت بررسی کردند. ایان می‌گوید: «این همان چیزی است که HR در زندگی واقعی با آن سروکار دارد – خوب، امیدوارم که این بخش قاتل نباشد.

به نتایج بازاریابی بزرگی دست پیدا کنید

حدود 20 نفر از اعضای تیم کاسپین روی Murder in HR با حدود 10 نفر در سمت Wellhub کار کردند.

مجموعه پادکست های تخیلی به طور قابل توجهی موفق بوده است. اگرچه Caspian و Wellhub تنها 50000 شنونده را در کمپین بازاریابی خود هدف قرار دادند، فصل اول بیش از 1.1 میلیون دانلود در شش ماه اول به دست آورد.

Murder in HR رتبه اول را برای داستان های تخیلی در پادکست های اپل به مدت یک هفته، رتبه اول را در رده جدید و قابل توجه و رتبه 39 را در پادکست های اپل کسب کرد. این امر آگاهی Wellhub را در میان عموم افزایش داد و پلت فرم همه کاره و انعطاف پذیر این شرکت را برجسته کرد.

Wellhub ممکن است تبلیغات و پیام‌های جدیدی را در قسمت‌ها مبادله کند تا پیام‌ها مرتبط بماند. Wellhub همچنین این داستان را در حوزه‌های مختلف، از بازاریابی و رسانه‌ها گرفته تا وبینارها و گفتگوهای تجاری، تبلیغ کرده است.

شنوندگان چه فکر می کردند؟ ما بازخوردهای زیادی از مردم دریافت کردیم که می‌گفتند: «ما این را دوست داریم. داستان خیلی باحالیه حتی گروهی به ما گفتند که می‌خواهند رویدادی برای پخش فصل دوم برگزار کنند.»

داستان هایی بگویید که رهبران آنها را خواهند خرید

یک داستان تخیلی در قالب پادکست ممکن است مانند یک خطر در فضای B2B به نظر برسد، جایی که بازاریابان و مدیران معمولاً ترجیح می دهند تخصص خود را برای آموزش مخاطبان خود به نمایش بگذارند.

مورد تجاری فیلم Murder in HR این است که یک برنامه موفق برای و در مورد مخاطبانی بسازد که به طور سنتی مورد شوخی های محل کار بوده اند (به توبی از برنامه تلویزیونی The Office فکر کنید.) و او داستان هایی درباره چیزهایی تعریف می کند که این حرفه ای ها نمی توانند صحبت کنند. در مورد به صورت عمومی

  میانه روی و کمال گرایی

برای ایان، این نوع داستان نویسی ریسکی نیست. او می‌گوید: «ریسک برند در مورد سیاست در لینکدین صحبت می‌کند – ایده از خود بیگانگی مردم». «گفتن یک داستان کارآگاهی که قرار است خنده‌دار و جالب باشد، خطرات نسبتا کمی دارد. »

کاسپین قصد دارد این مفهوم را به مرحله بعدی برساند. این استودیو در حال کار برای ایجاد چیزی است که ایان آن را “Murderverse” می نامد، مجموعه ای از داستان های به هم پیوسته که می تواند بسیاری از شرکای برند را جذب کند. فرمت ها می توانند از پادکست تا فیلم بلند متفاوت باشند.

ایان می گوید: «ما انواع ایده های دیوانه کننده داریم.

مخاطبان B2B نیز مردم هستند

برخی از مدیران بر این باورند که این داستان‌های تخیلی برای عموم مردم جذاب است و برای مخاطبان خاص که توسط برند آنها هدف قرار می‌گیرند کارایی ندارند.

با این حال، ایان استدلال می کند که یک پادکست جذاب برای مصرف کننده می تواند کار کند. از یک طرف، با جوک‌های درونی و تخم‌مرغ‌های عید پاک، جمعیت مورد نظر را برآورده می‌کند. و برای مخاطبان وسیع تری نیز کار می کند.

یک مدیر پرسنل به او گفت: “من با دخترم در یک سفر جاده ای به آن گوش دادم و بسیار سرگرم کننده بود.” سعی می کردیم بفهمیم قاتل با هم کیست و با دخترم در مورد کار صحبت کردم.

ایان می گوید و این نکته است. بیشتر محتوای B2B نیازی به توجه شنونده به یک قسمت کامل ندارد، چه برسد به اینکه کل فصل را تمام کند. “فرض قتل در منابع انسانی تلاش برای تغییر آن بود.”

همه وبلاگ‌ها و خبرنامه‌هایی را که در سال‌های اخیر توسط همتایان بازاریابی محتوا توصیه شده‌اند، پیدا کنید در این لیست. همه پادکست ها و مجموعه های ویدیویی را پیدا کنید اینجا.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/fiction-b2b-content-caspian/