برای موفقیت در سفر، باید بدانید کجا هستید، کجا می خواهید باشید و چه مسیرهایی را می توانید طی کنید تا به آنجا برسید. درست مانند سفر با یک ماشین مجهز به GPS، یک نقشه راه استراتژی محتوا می تواند به شما کمک کند تصمیمات پیچیده محتوایی بگیرید و به هدف خود برسید.
نقشه راه استراتژی محتوا چیست؟
نقشه راه استراتژی محتوا یک برنامه سطح بالا است که برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما طراحی شده است. این یک دیدگاه جامع از توسعه و توزیع محتوا در هر مرحله از قیف بازاریابی (آگاهی، توجه و تصمیم گیری) ارائه می دهد. این باید شامل ابتکارات کلیدی، مسئولیت هر یک و مهلت های تکمیل آنها باشد.
اگرچه شبیه به یک تقویم محتوا است، نقشه راه استراتژی محتوا جامع تر است. بر روی گامهای بزرگ برای دستیابی به اهداف سطح بالا تمرکز میکند تا جزئیات تاکتیکی و دقیق تولید تکههای محتوا. آن را به عنوان یک دیدگاه کلان از برنامه بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید که به شما کمک می کند تا در مسیر موفقیت خود ادامه دهید. (برای جزئیات بیشتر در مورد ایجاد یک تقویم محتوا به نوار کناری زیر مراجعه کنید.)
اجزای اساسی یک نقشه راه محتوا
یک نقشه راه محتوا باید یک نمای کلی واضح بدون فرو رفتن بیش از حد در مراحل اقدام خاص ارائه دهد. وقتی آماده ساختن آن هستید، به عناصر مهمی که باید در آن گنجانده شوند توجه داشته باشید:
- مخاطب هدف: کسی که سعی در رسیدن به آنها دارید
- اهداف: کاری که می خواهید مخاطبان پس از تعامل با محتوای شما انجام دهند
- طرح محتوا: انواع محتوایی که ایجاد می کنید و نحوه توزیع آنها (به عنوان مثال پست های وبلاگ، کاغذهای سفید، رسانه های اجتماعی)
- نقاط عطف پروژه: لحظات کلیدی که ردیابی خواهید کرد، مانند شروع، اولین پیش نویس، نسخه نهایی و تاریخ انتشار
- ذینفعان: اعضای تیم مسئول هر ابتکار و سایر شرکای وزارتخانه که در صورت لزوم مشارکت خواهید داشت.
ساختن نقشه راه محتوای شما
اولین قدم در تدوین نقشه راه، تعیین هدف(های) اولویتی است که می خواهید به آن برسید. به عنوان مثال، آیا می خواهید پایگاه مشتری خود را افزایش دهید، سرنخ ایجاد کنید، مشتریان بالقوه را به مشتریان تبدیل کنید، مخاطبان خود را برای بهبود حفظ و نگهداری جذب کنید یا همه موارد فوق؟ اهدافی که انتخاب می کنید مقاصدی خواهند بود که نقشه راه محتوای شما به آن منتهی می شود.
بعد، محتوای موجود خود را ارزیابی کنید – این نشان دهنده مکان فعلی شما است. داراییهای ثابتی را که همانطور که هستند قابل استفاده هستند، محتوایی که نیاز به بهروزرسانی دارند، و داستانهایی که با اهداف شما مطابقت ندارند و قابل حذف هستند را شناسایی کنید. این فرآیند به شما کمک می کند تا نقطه شروع نقشه خود را مشخص کنید.
از آنجا، شکاف هایی را که باید در طول مسیر پر شوند و تلاش لازم برای بستن آنها شناسایی کنید. این نشان دهنده مسیرهای احتمالی است که می توانید به مقصد خود بروید.
تلاشهای شما ممکن است شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، کار با تیم فروش و تجزیه و تحلیل دادههای مشتری باشد تا بفهمید چه محتوایی با مخاطبان شما طنینانداز میشود. با ارزیابی این عوامل، نقاط عطفی را که باید در مسیر پیشرفت در مسیر محتوایی خود به دست آورید، شناسایی خواهید کرد.
ویژگی های استاندارد نقشه راه محتوای موثر
اگرچه ساختار و طراحی آنها ممکن است بسته به کسب و کار شما متفاوت باشد، نقشه های راه موثر معمولاً این ویژگی ها را دارند:
- وضوح بصری: نقشه راه شما باید به راحتی در یک نگاه تفسیر شود، خواه به شکل فلوچارت، جدول زمانی یا نقشه باشد.
- یک ساختار منظم: این کمک می کند تا زمانی که چندین عضو تیم در توسعه نقشه راه مشارکت داشته باشند، ثبات را تضمین می کند.
- دسترسی: درک کل سفر – و همه مراحل بین آن – برای دیگران، از جمله سهامداران حاکم، باید آسان باشد.
- سیالیت: هنگامی که استراتژی، اهداف یا بینش مشتری شما تغییر می کند، نقشه راه باید به راحتی به روز یا بازنگری شود.
هنگامی که آماده ایجاد نقشه راه محتوای خود هستید، یک سیستم مدیریت محتوای قوی می تواند به شما کمک کند فرآیند را ساده کنید و به روز رسانی، سازماندهی و بهینه سازی استراتژی محتوای خود را آسان تر می کند.
نحوه ایجاد یک تقویم محتوای موثر
همانطور که صنایع در حال تکامل هستند، تیم های بازاریابی باید به سرعت عمل کنند و در عین حال سازماندهی شده باقی بمانند. یک تقویم محتوا این کار را با کمک به شما در ردیابی محتوایی که منتشر می کنید، کجا و چه زمانی انجام می دهد.
تقویم محتوایی چیست؟
تقویم محتوا ابزاری است که برنامه زمانبندی انتشار شما را در کانالهای مختلف مشخص میکند. میتواند محتوا را برای اهداف مختلف، از جمله پستهای وبلاگ، بهروزرسانیهای رسانههای اجتماعی و انتشارات مطبوعاتی ردیابی کند.
سطح جزئیات ممکن است متفاوت باشد، اما یک برنامه زمان بندی خوب، همه را در یک راستا نگه می دارد و تضمین می کند که شما یک جریان ثابت از محتوای با کیفیت را به مخاطبان خود ارائه می دهید.
سه مرحله برای ایجاد یک تقویم محتوایی
- تعریف نتایج: اطمینان حاصل کنید که تمام اهداف کسب و کار و اولویت های ذینفعان در نظر گرفته شده است و همه دارایی هایی که قصد تولید آنها را دارید با نقشه راه محتوای استراتژیک شما همسو باشد.
- تنظیم برنامه: بر اساس منابع موجود تیم، سرعت ایجاد محتوای واقعی را ایجاد کنید. استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا را برای سرعت بخشیدن به تمام مراحل فرآیند انتشار خود در نظر بگیرید.
- ایجاد و تکمیل: تقویم خود را با اطلاعات کلیدی مانند موضوعات، کانال ها، سررسیدها و پیوندهایی به پیش نویس ها پر کنید. فراموش نکنید که رویدادهای مهم یا موضوعات مهمی را که با مخاطبان شما طنین انداز می شود، یادداشت کنید.
پس از ایجاد، به طور مستمر عملکرد تقویم خود را ارزیابی کنید و با ایجاد اطلاعات جدید، تنظیماتی را برای بهینه سازی استراتژی خود انجام دهید.
درباره Brightspot
Brightspot راه حل CMS شما برای ارائه تجربیات دیجیتالی درخشان و مدرن با یک پلت فرم انعطاف پذیر، سریع و ایمن است که می توانید به آن اعتماد کنید و رویکرد خود را به محتوا بهبود دهید. نیروگاهی از ابزارها و قالبهای درجه یک سازمانی که میتوانند با نیازهای خاص کسبوکار شما، امروز و فراتر از آن، تنظیم شوند. کتابخانه قوی و آماده ما به طور کامل قابل تنظیم است تا نیازهای کسب و کار، مشارکت کنندگان محتوا و توسعه دهندگان شما را برآورده کند. اما ما در اینجا متوقف نمیشویم: ما انعطافپذیری را برای ایجاد تجربههای فرانتاند ارائه میکنیم و اطمینان میدهیم که محتوا دقیقاً همانطور که نیاز دارید ارائه میشود. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه Brightspot پلتفرم CMS عالی برای کسب و کار شما است، از وب سایت ما در اینجا دیدن کنید. آیا برای یادگیری نحوه پشتیبانی Brightspot از استراتژی دیجیتال شما آماده هستید؟ امروز با یک متخصص گپ بزنید!
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/content-strategy-roadmap/