طراحی و استراتژی بازی (Bongo Part 3)

این برای چیست؟

اگر در حال ایجاد یک بازی کلمات معمولی مانند Bongo هستید، ایجاد یک چیز سرگرم کننده مکان خوبی برای شروع است.

اما این کافی نیست. بسیاری از چیزها برای مدتی سرگرم کننده هستند، اما این بدان معنا نیست که ارزش سرمایه گذاری در زمان و هزینه ای که برای ساختن آنها لازم است را دارند.

از دیدگاه کاربر، جناس غیررسمی زمانی کار می‌کند که ترکیبی از موارد زیر را داشته باشد:

  • دستاورد
  • ایجاد و رهاسازی تنش
  • کشش یا غلغلک دادن به قدرت پردازش مغز
  • اتصال به دوستان (جدید یا قدیمی)
  • وضعیت از زمان موفقیت
  • رضایت از انجام کار
  • یک حالت جریان

و از دیدگاه کسب و کار، بازی‌های معمولی آنلاین نیاز دارند:

  • دلیل قانع کننده ای برای اشتراک گذاری
  • مزایای اثر شبکه
  • چسبندگی (در غیر این صورت شما دائماً به بازی های جدید یا مخاطبان جدید نیاز دارید)
  • دلیلی برای مشترک شدن، کلیک ، یا ایجاد ارزش تجاری
  • یک موتور پایدار و مقیاس پذیر برای ارتقاء مداوم بازی

اغلب، وقتی قصد طراحی چیزی را داریم، بیشتر این عناصر را نادیده می گیریم و در عوض به شهود خود تکیه می کنیم. “وقتی ببینمش میفهمم.” اگر برای شما مفید باشد (همانطور که برای نوازندگان جاز و طراحان لباسی که من می شناسم این کار را می کند)، من مخالفتی ندارم. اما برای اکثر حرفه ای ها، در بیشتر مواقع، گفتن آن با صدای بلند یک روش موثر نه تنها برای سنجش کیفیت کار، بلکه برای تعامل و هماهنگی با یک تیم است.

نوشتم این استراتژی است به خودم و کسانی که به آنها اهمیت می دهم یادآوری کنم که یک فرآیند تکراری وجود دارد که می تواند کار ما را مؤثرتر کند. در مورد بونگو، من ماه‌ها وقت صرف کردم و بارها و بارها به این سوال برگشتم که «چه فایده‌ای دارد؟» اندرو داینز و تیم Puzzmo با من کار کردند تا با توسعه بازی در این مورد شفاف بمانند.

  استانداردهای داده برای بازاریابی ضروری هستند، اما تعداد کمی از برندها آنها را دارند (تحقیق)

شما نمی توانید به این سوال بدون اینکه بپرسید “این برای کیست؟” » زیرا هیچ چیز برای همه نیست و شناسایی رویاها، آرزوها و انتظارات مخاطب برای کشف اینکه آیا واقعاً مشکلی را حل کرده اید ضروری است.

تیک تاک بازی چندانی نیست، زیرا الگوریتم برنده بسیار واضح است و تنش بسیار کمی وجود دارد، و بنابراین پس از رها شدن تنش، پاداش کمی وجود دارد.

و تیک تاک به طور تصادفی ویروسی می شود، اما بعید است که این اتفاق بیفتد.

در Bongo، من با بیان اینکه برای چه کسی در نظر گرفته شده است، شروع کردم. نه برای بازی‌بازان سرسخت، نه برای کسانی که می‌توانند جدول کلمات متقاطع را در ۲ دقیقه حل کنند. من اهمیتی نمی‌دهم که هر دو گروه بازی کنند، اما گروه اصلی افرادی هستند که واقعاً رقابتی نیستند و شاید واژگان 1٪ بالایی ندارند. اما فراتر از این ماهیت اثر شبکه بود.

تقریباً تمام بازی های جدول کلمات متقاطع فقط یک پاسخ صحیح دارند. سازنده یک پازل را تصور می کند و در هر بازی، بازیکنان باید پاسخ را حدس بزنند.

من شخصاً این را ناامیدکننده می دانم (چون اگر پاسخ من هم درست باشد چه می شود!) و همچنین قدرت اشتراک گذاری را کاهش می دهد. اگر معما را حل کردم، به اشتراک گذاشتن آن با شما فقط فخر فروشی است. لاف زدن راه درازی دارد، اما من به دنبال چیزی مولدتر بودم.

بخشی از پیشرفت Bongo این است که وجود ندارد درست است پاسخ دهید به سادگی یک وجود دارد بهتر پاسخ دهید، تا در نهایت، کسی نتواند راهی برای بهبود آن پیدا کند. این بدان معناست که سازنده بازی نیازی به دانستن بازی با بالاترین امتیاز ندارد و احتمالاً نمی دانند.

  نحوه خرید بلیط لاتاری

از آنجایی که بازی دائما در حال تکرار است، دلیل بسیار خوبی برای به اشتراک گذاشتن امتیاز شما وجود دارد. درست مانند ویکی‌پدیا که وقتی دیگران مقاله‌ای را ویرایش می‌کنند، بهبود می‌یابد، می‌توانید با دوستان خود کار کنید و در حین بازی پیشرفت کنید.

توجه داشته باشید که در پایان به این موضوع پرداخته نشده است. این بخشی از “نکته چیست” در همان ابتدا است.

چالش بعدی ظهور هوش مصنوعی و از بین بردن وضعیت برنده بود، زیرا برخی از افراد اکنون بازی های کلمه را در شش ثانیه حل می کنند. من می‌خواستم بازی در برابر این نوع میانبرها مقاوم باشد (اگر نه مصون باشد)، به طوری که همه بازیکنان احساس کنند فرصتی برای عملکرد خوب دارند. بنابراین امتیاز هر کاشی روزانه تغییر می کند و کلمه جایزه و جای خالی به طور قابل توجهی تعداد جایگشت ها را افزایش می دهد.

یک تاکتیک کلیدی که از گل بازی حمایت می کرد از زک گیج بود. به جای پاداش دادن به 1% آخر واژگان مبهم (مانند Scrabble و جدول کلمات متقاطع)، در عوض برای کلمات رایج جایزه می دهیم. ده‌ها روش دیگر وجود دارد که ما از آنها برای افزایش لذت بازی استفاده می‌کنیم.

اگر در این مقاله طولانی تا اینجا پیش رفته اید، در اینجا یک نکته مهم وجود دارد: بخش کلیدی ادغام استراتژی در خلاقیت این است که “چون احساس می کنم دوست دارم/گفتم” را از گفتگو حذف می کند. هنگامی که یک استراتژی واضح برای اینکه چه کسی و برای چه چیزی است داشته باشید، هر کسی می تواند وارد آن شده و آن را بهبود بخشد.

  نقش CRM در رشد بازاریابی دیجیتال چیست؟ هلدینگ توسعه دهندگان آموزش مجازی اخذ ایزو طراحی سایت
این بهترین بازی من در بازی دیروز است. یک برنده دیگر، اما من لذت بردم.

و بهترین کلمه من تا کنون برای Bongo امروز CRUX (406) – 1074 است.

منبع: https://seths.blog/2024/11/game-design-and-strategy-bongo-part-3/