حاکمیت محتوا برای یک استراتژی محتوای موفق ضروری است

زمانی که معمارانی را برای طراحی خانه استخدام می کنید، آنها فقط نقشه های داخلی و خارجی را به تیم ساخت و ساز تحویل نمی دهند و پروژه را کامل اعلام می کنند. برای اطمینان از اینکه محصول نهایی انتظارات همه را برآورده می کند، آنها مشخصات کامل را در اختیار تیم قرار می دهند.

پس چرا بسیاری از بازاریابان محتوا از یک استراتژی محتوا انتظار دارند که تمام کارهای سنگین را به تنهایی انجام دهد؟

در حالی که یک استراتژی محتوای دقیق پایه و اساس یک برنامه بازاریابی محتوای موفق را تشکیل می دهد، تنها نقطه شروع است. اجرای این استراتژی برای دستیابی به اهداف تجاری شما مستلزم ایجاد یک چارچوب حاکمیتی است که از آن پشتیبانی کند.

حاکمیت محتوا چیست؟

حاکمیت محتوا مجموعه ای از فرآیندها، گردش کار، مدل ها، چارچوب ها و دستورالعمل هایی است که یک سازمان برای مدیریت محتوای خود از آنها استفاده می کند. در هسته خود، تمام آن وظایف ضروری را که توسط مدیر محتوای شما درونی شده است را بر عهده می گیرد و آنها را به ابزار سازگاری محتوا تبدیل می کند.

این به شما کمک می کند تجربیات مشتری روان تری را در همه کانال ها ارائه دهید. این همچنین به تیم محتوا اجازه می دهد تا وظیفه نظارت بر محتوا را تخلیه کند.

برخی از تولیدکنندگان محتوا زمانی که باید استانداردهای حاکمیتی را رعایت کنند، تمایلی به محدود ، خلاقیت خود ندارند. با این حال، حاکمیت محتوا استراتژی محتوا را اجرا می کند. بدون این چارچوب، اعمال تصادفی محتوا فراوان است.

هر تیم محتوایی نیازهای متفاوتی دارد. با این حال، هر مجموعه ابزار حاکمیت محتوا به این اسناد نیاز دارد.

  بازاریابی Marketing چیست؟ انواع روش های بازاریابی کدامند؟

جریان کار و فرآیندهای محتوای مستند

جزئیات جریان های کاری بازاریابی محتوا، نقش ها و مسئولیت های تیم و همچنین پیشرفت کارها از ایده پردازی تا انتشار را روشن می کند. هدف این است که تولید محتوا را ساده کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که محتوا منعکس کننده استراتژی محتوا و مطابق با استانداردهای کیفیت شما است. دو مورد از رایج ترین جریان های کاری مربوط به درخواست های محتوا و کپی رایتینگ است.

گردش کار تحریریه

یک گردش کار ویرایشی مستند می تواند به سادگی یک نمودار جریانی باشد که افراد و وظایف را در چرخه حیات محتوا نشان می دهد. باید شامل هر مرحله از ایده پردازی تا نوشتن، ویرایش، تایید و انتشار باشد. همچنین باید میانگین زمان مورد نیاز برای هر مرحله را نشان دهد.

گردش کار درخواست محتوا

گردش کار برای درخواست‌های محتوا به شما امکان می‌دهد رویکردی ثابت به درخواست‌های سازمانی داشته باشید. یک الگوی سند، که گاهی اوقات فرم پشتیبانی نامیده می شود، می تواند این گردش کار را مدیریت کند. این تضمین می کند که شما تمام اطلاعات لازم برای ارزیابی درخواست دریافتی را دریافت می کنید. همچنین می‌تواند به خنثی ، درخواست‌های لحظه آخری کمک کند و در عین حال اطمینان حاصل شود که هر محتوای جدید با استراتژی کلی محتوا همخوانی دارد.

پس از این نمودار، ایده در یک فرم دریافت به اشتراک گذاشته می شود، که سپس برای بررسی به هیئت تحریریه ارسال می شود. اگر هیئت تحریریه تصمیم مثبت گرفت، ایده باید به تقویم محتوا اضافه شود و به سازنده محتوا و گردش کار اختصاص یابد. اگر بررسی تحریریه با نه به پایان برسد، از طریق ایمیل به متقاضی اطلاع داده می شود و می تواند ایده را در فرم پشتیبانی اصلاح کند تا هیئت تحریریه دوباره آن را بررسی کند.

قالب های محتوا: قالب های با کیفیت شما

قالب های محتوا دشمن خلاقیت نیستند. آنها دستور العمل های پرکننده برای محتوای اولیه و بی مزه نیستند. قالب های محتوا به عنوان طرح های قابل استفاده مجدد برای ایجاد مداوم محتوای با کیفیت بالا عمل می کنند. آنها تمام عناصر لازم برای انتشار و ترویج هر پروژه محتوایی را به تفصیل شرح می دهند.

  نکات مهم در بازاریابی حضوری آراد برندینگ

قالب خلاصه محتوا

خلاصه محتوای کامل شامل هدف، مخاطبان هدف، پیام های کلیدی و فراخوان برای اقدام است. این می‌تواند یک الگوی مستقل باشد که به‌عنوان بخشی از گردش کار دریافتی ارسال می‌شود، یا می‌توانید آن را به‌عنوان جزئی از سایر قالب‌های ارسال محتوا بگنجانید.

قالب های ارسال محتوا

انتشار محتوا بسیار بیشتر از ایمن سازی تصویر، ویدیو یا متن است. موارد نیز بر اساس کانال متفاوت است. برای هر یک از رایج‌ترین قالب‌های خود (مانند پست‌های وبلاگ، وبینارها، ایمیل‌ها، کتاب‌های الکترونیکی) الگوهای ارسال محتوا ایجاد کنید.

مدل های توزیع محتوا

بهترین راه برای نادیده گرفتن فرصت مهم توزیع محتوا، داشتن قالبی است که احتمالات را توصیف کند. باید معیارهای اولویت بندی را به تفصیل شرح دهد و قالب های محتوا را با هر کانال مطابقت دهد.

اسناد پشتیبانی استراتژیک همراستایی را ترویج می کند

علاوه بر قالب ها و گردش کار، مواد و منابع مرجع می توانند به همسویی محتوا با استراتژی کمک کنند. اسناد پشتیبانی شامل:

راهنمای سبک محتوا

حتی اگر از راهنمای شخص ثالث مانند AP Style استفاده می کنید، باز هم باید راهنمای سبک محتوای برند خود را بنویسید. علاوه بر شناسایی سبک خاص برند، می تواند طرحواره برند شما و نحوه اعمال آن را به اشتراک بگذارد. راهنمای سبک را به عنوان راهنمای کاربر اصلی سازمان محتوای خود در نظر بگیرید.

یک تقویم سرمقاله

یک تقویم سرمقاله یکپارچه علاوه بر کمک به شما در برنامه ریزی حجم کاری تیم، به همه افراد سازمان می دهد اولویت های شما را در معرض دید قرار دهند. این کار تیم محتوا را با استراتژی محتوا هماهنگ می کند، فعالیت ها را با چرخه های تجاری تطبیق می دهد و تاریخ های کلیدی را برجسته می کند.

  دستگاه تولید لیوان کاغذی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بایدا، سرنوشت سبز فردا | tgmachine

اجرای حاکمیت محتوا

می‌توانید مدیریت محتوا را با همان ابزارهایی که سازمانتان قبلاً برای همکاری و اشتراک‌گذاری اسناد استفاده می‌کند، شروع کنید. همانطور که تیم محتوای شما رشد می کند و بهره وری آنها افزایش می یابد، پلتفرم های فناوری طراحی شده برای تیم های محتوا را در نظر بگیرید.

با وجود چارچوب های حاکمیتی خود، می توانید برای افزایش تلاش های خود به هوش مصنوعی مولد نیز روی بیاورید. هوش مصنوعی مولد به ویژه برای استفاده از مدل‌هایی برای استفاده مجدد از محتوا و مقایسه محتوا با دستورالعمل‌های شما مناسب است.

گام نهایی در اجرای حاکمیت محتوا، شناسایی و ردیابی معیارهای معنادار محتوایی است. فعالیت های حاکمیتی شما باید تعامل محتوا و KPIهای تبدیل را افزایش دهد.

حاکمیت محتوا می تواند ترسناک به نظر برسد، اما راهی عالی برای دموکراتیک ، تولید محتوا است. یک مجموعه ابزار حاکمیت مشترک به سازمان شما کمک می کند محتوای باکیفیتی ایجاد کند که با برند و استراتژی شما همسو باشد. این به شما امکان می دهد طیف وسیعی از دیدگاه ها و تخصص را در سراسر سازمان به ارمغان بیاورید و پتانسیل برنامه محتوا را افزایش دهید.

برای نگاهی عمیق تر به همسویی معیارها با اهداف تجاری و نشان دادن ارزش محتوا برای ذینفعان، و همچنین نمونه هایی از مستندات حاکمیتی ذکر شده در سراسر این مقاله، وبینار اخیر CMI d’Erika در مورد استراتژی محتوا را تماشا کنید.

برای حضور در دنیای بازاریابی محتوا در سن دیگو ثبت نام کنید. از کد BLOG100 برای صرفه جویی 100 دلاری استفاده کنید. امسال نمی توانید حضوری شرکت کنید؟ رمز دیجیتال را کشف کنید برای دسترسی به ضبط جلسات درخواستی از رویداد زنده تا پایان سال.

مطالب مرتبط منتخب:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/content-governance-successful-strategy/