آیا برای تبلیغات پولی مبتنی بر جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی آماده هستید؟
اوه … در این یک سوال کلمات کلیدی زیادی وجود دارد.
این مفهومی است که توسط Perplexity، یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد مبتنی بر تحقیق ارائه شده است. پلتفرم جدید آن برای تبلیغکنندگان نشان میدهد که چگونه این پلتفرم قلب و ذهن بازاریابها را با قرار دادن آنها در اولویت پاسخهای پرسشها، همه با قیمت توافقی، به دست میآورد.
اگر این مانند تبلیغات معمولی در موتورهای جستجو به نظر می رسد، دقیقاً اینطور نیست. تبلیغات سنتی در موتورهای جستجو به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که بر اساس موقعیت خود برای تبلیغات پرداخت کنند. اگر می خواهید رتبه اول را کسب کنید، بیشتر از رتبه دوم یا سوم هزینه می کنید.
در دنیایی که جستجو توسط هوش مصنوعی انجام می شود، تنها یک پاسخ به یک پرسش ارائه می شود. این مدل قیمت گذاری چگونه کار می کند؟ و ایمنی برند چطور؟
برای پاسخ، ما از مشاور ارشد استراتژیک CMI، رابرت رز، مشاوره گرفتیم. این ویدیو را بخوانید یا تماشا کنید:
تنها تبلیغ کننده بودن چقدر هزینه دارد؟
گوگل شروع به ادغام پیامرسانی و قابلیتهای هوش مصنوعی در Google Ads کرده است. اما این ویژگی عمدتاً محدود به ایجاد محتوای مرتبط تر برای تبلیغات جستجو، بهینه سازی عملکرد با کمک به ایجاد مقادیر پیشنهادی، و البته، تجزیه و تحلیل صفحات فرود برای شما به ایجاد یک تجربه تبدیل غنی تر است.
اما وقتی صحبت از تبلیغات نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی میشود، چیزی که من و بیشتر بازاریابان به آن فکر میکنیم این است که چگونه میتوانیم امتیاز این را که در بالای نتایج قرار دارد، بپردازیم. چه شکلی خواهد بود؟ چی بخریم؟
به عنوان مثال، من «بهترین استراتژیست بازاریابی محتوا کیست» را در گوگل تایپ کردم. بررسی اجمالی او از هوش مصنوعی به چند نفر اشاره می کند که بسیاری از آنها را به خوبی می شناسم. دیدن نیل پاتل (انگار به تبلیغات بیشتری نیاز دارد) و افرادی مانند اسکات آبل و بری فلدمن خوب است. اما مطمئن نیستم که این لیستی باشد که برای خدمات استراتژی بازاریابی محتوا انتخاب می کنم. و بله، من آنجا نیستم، اگرچه آنها یکی از مقاله های من (از 11 سال پیش) را به عنوان منبع این دانش ذکر می کنند، بنابراین جالب است.
شاید بتوانم یک آگهی در این صفحه نتایج برای مقاله مناسب برای استناد بخرم.
در مرحله بعد، من Perplexity را انتخاب کردم زیرا به گوگل به عنوان یک موتور جستجوی مرتبط با هوش مصنوعی میپردازد. این خود را به عنوان پلت فرم “جایی که دانش آغاز می شود” نشان می دهد. مطمئناً باید مجموعه نتایج بهتری برای این پرس و جو داشته باشد.
او لیست بهتری به من داد که شامل دوستانم آن هندلی، جو پولیزی، مایکل برنر و جی بائر می شود. لیست خوبی است. اما من هم در آن لیست نیستم و این باعث ناراحتی من نمی شود. (اگر مدتی در گوشه ای گریه کردم، مرا ببخشید.)
اما اگر بتوانم مکانی را در این صفحه نمایش نتایج بخرم چه؟
کدام یک برای فروش خواهد بود؟ محل اولویت در لیست نقل قول ها یا خود پاسخ؟ باید منتظر بمانیم تا ببینیم
خوب، نکته همه اینها این است که Perplexity در حال حاضر ایده یکپارچه سازی تبلیغات را در پاسخ به درخواست کاربر اینترنت ارائه می دهد. با توجه به نمایش اسلاید مشاهده شده توسط دیجی دی، این ویژگی می تواند در اوایل اکتبر ظاهر شود. در حالی که جزئیات قیمت گذاری را ارائه نکرد، یک منبع گفت که این برنامه برای شارژ بالای 50 دلار CPM (1000 نمایش) است.
وای، به نظر گران است. البته، هیچ اطلاعاتی در مورد عملکرد مورد انتظار این تبلیغات وجود ندارد و خیلی به پرس و جوهای خریداری شده بستگی دارد.
اما به این فکر کنید. یک تبلیغ جستجوی معمولی گوگل بین 38 تا 40 دلار CPM است. بنابراین Perplexity 25٪ حق بیمه دریافت می کند. اگر او به طور تصادفی این عدد را انتخاب نکرده است، باید حس خوبی در مورد عملکرد تبلیغات جستجوی هوش مصنوعی خود داشته باشد.
مقاله دیجیدی بیان میکند که Perplexity قصد دارد بیش از دهها دستهبندی را برای محصولات تبلیغاتی هوش مصنوعی خود راهاندازی کند، از جمله فناوری، سلامت و داروسازی، هنر و سرگرمی، امور مالی، غذا و نوشیدنی، ورزش، علم و سفر. همچنین شامل B2B، اینترنت، ارتباطات راه دور، خانه و باغ، زیبایی و تناسب اندام، خرده فروشی و خرید خواهد بود. نمی توانم به دسته ای فکر کنم که آنها فراموش کرده اند. منظورم این است که شاید سیاست باشد، اما به نظر می رسد که آنها همه چیز را پوشش داده اند.
اما در انتهای مقاله اطلاعات جالب دیگری وجود دارد.
چرا Perplexity با ناشران سنتی شریک می شود؟
Perplexity در حال ایجاد شراکت در انتشارات است و قبلاً قراردادهایی با مجله Time، Der Spiegel، Fortune، Entrepreneur و Automatic امضا کرده است. من از اینکه تعداد زیادی از این مشارکتها در دسته B2B قرار میگیرند شگفتزده شدهام و ظاهراً جدول فروش نشان میدهد که چگونه بازاریابان میتوانند موجودی را خریداری کنند که در صفحات شرکای ناشر شخص ثالث آنها ظاهر میشود.
این سؤالات جالبی را در مورد چگونگی ادغام بین هوش مصنوعی مولد و این ویرایشگرها ایجاد می کند. آیا این یک شبکه تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات گوگل و مشارکت آن با ناشران خواهد بود؟ یا اینکه آنها هوش مصنوعی را در صفحات محتوای دارای برند ناشر ادغام خواهند کرد؟ آیا آنها، برای مثال، یک سایت سفارشی ایجاد خواهند کرد که توسط Der Spiegel “بینش” با محتوای اصلی تولید شده توسط Perplexity، که همه توسط یک برند بزرگ حمایت می شود، ایجاد می کنند؟
این جالب خواهد بود: پلتفرم های محتوای شخصی سازی شده با استفاده از مجموعه های محتوای آموزشی انحصاری و تحت حمایت برند. در مورد یک پلتفرم محتوای کسب و کار کوچک که در آن تمام محتوا توسط Perplexity با استفاده از محتوای مجله Entrepreneur به عنوان یک مدل یادگیری تولید می شود و توسط یک نام تجاری مرتبط حمایت می شود، چطور؟
به این پیشرفتها توجه کنید، زیرا این فرصتهای جدید نه تنها بر بودجه رسانههای پرداختی شما تأثیر میگذارند. آنها همچنین می توانند بر مکان، چگونگی و چرایی سرمایه گذاری شما در محتوای اصلی تأثیر بگذارند.
بازاریابی محتوا نیز در حال تبدیل شدن به یک کسب و کار هوش مصنوعی است و بهتر است برای بازی ، بپردازید.
مطالب مرتبط منتخب:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/ai-assisted-search/