ما یک به روز رسانی در مورد تبلیغ ویروسی اسنوپ داگ از اوایل امسال داریم.
اسنوپ داگ پس از انجام وظایف میزبانی المپیک، دوباره با برندهای سولو برای کمپین جدیدی به نام بلانت مارکتینگ متحد شد. (ببینید آنها آنجا چه کردند؟ اگر نمی دانستید، اسنوپ مشهورترین مشتاق ماری جوانا در جهان است.)
آیا این کمپین با کمپینی که انگیزه خروج مدیرعامل در سال 2024 بود متفاوت است؟ بله، او است.
سولو می گوید که درسش را آموخته و روی چیز درست تمرکز کرده است: فروش.
اما آیا سولو واقعاً ورق را برگردانده است؟
ما از رابرت رز، مشاور ارشد استراتژیک CMI پرسیدیم که چه فکر می کند و چگونه می توانید از این کمپین های راهنمایی شده در هنگام طراحی ابتکارات بازاریابی بعدی خود بیاموزید. تماشا کنید یا بخوانید تا نظر او را دریافت کنید.
کمپین بزرگ بر خروج مدیرعامل تأثیر می گذارد
در ژانویه، ویدیوی خود را درباره اسنوپ داگ و سولو با نقل قولی از دوست خوبم مایکل برنر باز کردم: “پشت هر محتوای بد، مدیری است که به دنبال آن بوده است.” »
البته برعکس آن نیز تا حد زیادی صادق است.
این بار، به نظر می رسد مدیران از محتوای مناسب خواسته اند (حداقل احساس بهتری نسبت به آن دارند).
اما کمی از خودم جلو می افتم. برای بازگرداندن شما به نوسانات، اجازه دهید اولین کمپین را توضیح دهم. اواخر سال گذشته، Solo Brands یک کمپین تأثیرگذار با اسنوپ داگ راه اندازی کرد. با الف شروع شد توییت اسنوپ داگ که گفت: «پس از بررسی دقیق و بحث با خانواده ام، تصمیم گرفتم سیگار را ، کنم. لطفا در این زمان به حریم خصوصی من احترام بگذارید. »
این کمپین با یک کمپین آگاهی ویروسی برای اجاق گاز بدون دود جدید سولو دنبال شد. در ویدیوی توضیحی، اسنوپ می گوید از سرفه ، و بوییدن لباس هایش خسته شده است. دوربین عریضتر میشود و نشان میدهد که او در مقابل شومینه بدون دود اجاق گاز سولو نشسته است.
باحال، درسته؟ چه تأثیرگذار و کمپین آگاهی از برند باورنکردنی. 30 میلیون لایک، نظر و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دریافت کرد. Ad Age او را در رتبه هجدهم قرار دادهفتم در 40 بهترین تبلیغات سال 2023
چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟
خوب، وقتی مدیرعامل رفت، سولو در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که یکی از دلایل اخراج او کمپین اسنوپ داگ بود.
به نظر من، سولو بدون اینکه پلک بزند، میگوید که کمپین آگاهی از برندی که در نوامبر ۲۰۲۳ راهاندازی کرد، شکست خورد، زیرا نتوانست در شش هفته افزایش درآمد ایجاد کند. شش هفته ها سولو احتمالاً هنوز قبض آژانس را پرداخت نکرده بود.
سولو اسنوپ داگ را برمی گرداند
آگوست سال 2024 است و آژانس مارتین تبلیغات جدید اسنوپ داگ – بازاریابی بلانت – را با رویکردی کاملاً متفاوت راهاندازی کرده است.
بدون شک با الهام گرفتن از خلاقیت رایان رینولدز، نقطه جدید اسنوپ یک تبلیغ ساده است. اسنوپ به معنای واقعی کلمه میگوید این یک تبلیغ برای اجاقهای انفرادی است که شما باید یکی از آنها را بخرید و دلیل اینکه او این کار را میکند این است که او یک تأثیرگذار است.
فهمیدی؟ این بازاریابی مستقیم است.
این یک مکان سرگرم کننده است. آیا مانند آخرین موردی که محصول را پنهان کرده و روی جنبه طنز تمرکز کرده است، ویروسی خواهد شد؟ تقریباً مطمئناً نه. آیا این یکی از بهترین نقاط Ad Age خواهد بود؟ که باید دید. آیا برخلاف نقطه ویروسی که در خروج مدیرعامل ذکر شده است، به فروش محصول کمک خواهد کرد؟ این مهمترین چیز برای برندهای سولو است.
جالب اینجاست که بخشی از این سوال آخر دیگر درست نیست. Solo Brands اکنون چیزی شبیه این می گوید: «در واقع، ما در بیانیه مطبوعاتی خود اشتباه صحبت کردیم. به لطف تبلیغ ویروسی اسنوپ شاهد افزایش فروش بودیم. اما، آنها می گویند، “ممکن است آنقدر که می توانست عمدی نبوده باشد.” »
دوره انفرادی برای همه بازاریابان
از این بازاریابی Snoop-Solo Brands چه می توانید بیاموزید؟
در ژانویه، من گفتم که سولو برندز مفهومی درخشان و داستانی باورنکردنی و متمایز دارد که توسط یک تأثیرگذار استثنایی که هیچ ارتباطی با سفر مشتری نداشت، روایت میشود. با این حال همه پیوندهای موجود در کمپین بینندگان را به فروشگاه آنلاین خسته کننده سولو برندز هدایت می کند. اگر می خواستید اجاق گاز بخرید، این کار به خوبی کار می کرد، اما برای درک اینکه چرا ممکن است بخواهید یک اجاق گاز بخرید، چندان خوب نیست. من متاسف شدم که این شرکت اسنوپ داگ را از بقیه داستان حذف کرد تا به یک تجربه مرتبط کمک کند.
البته آنها به حرف من گوش ندادند، از اول هم عقل سلیم بود. اما اکنون به نظر می رسد که آنها این کار را انجام داده اند.
فراخوان ویدیوی جدید به بخش ویژه طراحی شده وب سایت سولو برندز پیوند دارد که خلاقیت، لحن و هر چیز دیگری را برای ایجاد انگیزه در فروش گرد هم می آورد. آنها حتی شومینه Snoop Edition را ایجاد کردند.
بهترین قسمت؟ اولین چیزی که ظاهر می شود یک فرم ثبت نام برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل است.
همانطور که اوایل امسال گفتم. چیست بهترین بعدی اقدامی که می خواهید مشتری پس از جلب توجه او از طریق تبلیغات، پست رسانه های اجتماعی، ویدئو و غیره انجام دهد. ? من در مورد “دومین بهترین” در بدترین حالت صحبت نمی کنم، بلکه بهترین تجربه ای است که می خواهید یک شخص داشته باشد. دنبال ،. سپس باید آن را با محتوای خود مرتبط کنید. به هر حال، شما مخاطب را در اتاق خود دارید. شما باید آن را به خاطر بسپارید
سولو برندز در کمپین جدید خود به این موضوع پرداخت. در گذشته، بسیار عالی بود که کمپین ویروسی نوآورانه اسنوپ را مستقیماً به یک اقدام «بهترین بعدی»، مانند کمپین «منتظر قسمت بعدی بمانید» مانند این، متصل کنید.
اما به طور کلی، اجازه دهید صادقانه بگویم: به نظر می رسد سولو برندز در نهایت با بازاریابی خود در نوسان است.
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/solo-brand-blunt-marketing/