با استراتژی رسانه پولی خود بازی کنید

آیا برای تبلیغات بازی آماده هستید؟ یا یک گیمیفیکیشن تبلیغاتی است؟ تبلیغات گیمیفی شده؟

هر کلمه یا عبارتی که باشد، تبلیغات تعاملی وجود دارد. برندهای بزرگی مانند دیزنی، آمازون و حتی شرکت فناوری Discord در حال ادغام تعامل در قالب های تبلیغاتی خود هستند.

اگر فکر می کنید این به نظر می رسد کاری است که شرکت های B2B برای مدتی انجام می دهند، حق با شماست. نظرسنجی‌های تعاملی، نظرسنجی‌ها و حتی بازی‌ها مدت‌هاست که جزء اصلی بازاریابی B2B بوده‌اند.

اما درج‌های تعاملی در رسانه‌های جریان و دیگر پلتفرم‌های محتوا، این پدیده را به سطح جدیدی می‌برد. بنابراین ما از رابرت رز، مشاور ارشد استراتژیک CMI پرسیدیم که این چیست. برای دریافت نظر او این ویدیو را ببینید یا بخوانید:

تبلیغات سرگرم کننده اکنون در Hulu و موارد دیگر در دسترس است

چندین مقاله اخیر در مورد روند جدید گیمیفیکیشن در تبلیغات به عنوان یک نوع متفاوت از استراتژی بازاریابی و تبلیغات بحث می کنند.

در ماه جولای، Marketing Dive به استراتژی گیمیفیکیشن برگر کینگ نگاه کرد و در مورد رویکرد بازاریابی محتوا بیشتر بحث کرد. این فست فود زنجیره ای به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس خود، یک بازی ویدئویی به نام انفجار بالون راه اندازی کرد. این بازی جایگزین دو بازی ویدیویی دیگر شد که برگر کینگ برای ایجاد «چسبندگی برای برند ما»، به قول یکی از نمایندگان، ایجاد کرده بود.

من مطمئن نیستم که کلمه “چسبنده” را با یک برند همبرگر مرتبط کنم، اما من بخشی از تیم ارتباطات برگر کینگ نیستم، اما من پرت می شوم.

  بدیهی گرفته شده | وبلاگ ست

اخیراً این نوع گیمیفیکیشن وارد حوزه بازاریابی رسانه ای پولی شده است.

دیزنی، هولو و دیگران فرصت‌هایی را برای برندها فراهم می‌کنند تا از «بازی‌های تبلیغاتی» در رسانه‌های جریانی و دیگر پلت‌فرم‌های تلویزیون‌مانند استفاده کنند. به عنوان جزئیات بازاریابی، دیزنی Quiz Show و Beat the Clock را در Hulu و ESPN راه اندازی کرد. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با میزبانی یک بازی ساده و سریع بینندگان را جذب کنند یا از آنها بخواهند با استفاده از کنترل تلویزیون به سؤالات سریع پاسخ دهند. Topgolf اولین کسی بود که از این قالب تبلیغاتی جدید استفاده کرد.

آمازون تبلیغات خود را در پرایم ویدیو در ماه مه راه اندازی کرد. اکنون یک قالب تبلیغاتی جدید اضافه کرده است: آزمون های تعاملی. برندها می توانند سؤال بپرسند یا نظرسنجی یا نظرسنجی انجام دهند. بینندگان می توانند اطلاعات بیشتری را از طریق ایمیل درخواست کنند و جوایزی مانند اعتبار خرید آمازون را برنده شوند.

ما قبلاً می‌توانستیم شاهد وقوع این گیمیفیکیشن تبلیغاتی باشیم. تقاضا برای بازی های ویدیویی، به ویژه بازی های موبایل، فوق العاده قوی بوده است. شاخص بازاریابی دیجیتال Sensor Tower نشان می‌دهد که هزینه تبلیغات دیجیتال روی اپلیکیشن‌های موبایل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است که دومین رقم بالاتر از زمان ثبت رکورد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ است.

بنابراین بازی های تبلیغاتی اینجا هستند و بعید است که ناپدید شوند.

«بازی‌های تبلیغاتی» را در بازاریابی B2B خود ادغام کنید

بازاریابان B2B باید آنها را بپذیرند. شما مدت‌هاست که ارزش ادغام پیکربندی‌ها، نظرسنجی‌ها، نظرسنجی‌ها و سایر عناصر برنامه تعاملی را در چرخه بازاریابی خود درک کرده‌اید. در واقع، برخی از بهترین نمونه های بازاریابی B2B بازی سازی شده اند. Grader وب سایت HubSpot به عنوان یک روش تعاملی برای توسعه سرنخ های جدید تقریباً افسانه ای شده است. این بسیار موفق است که HubSpot آن را به عنوان ابزاری در دسترس قرار داده است که شرکا می توانند روی وب سایت های خود برچسب سفید بگذارند.

  نکاتی که باید قبل از خرید نرم افزار CRM به آنها توجه کنید خبرآنلاین

اما همه نمونه ها برنده نیستند.

روز گذشته یک نظرسنجی تعاملی را در وب سایت یک شرکت فناوری دیدم. در این تبلیغ آمده است: «در نظرسنجی شرکت کنید تا متوجه شوید که آیا اکنون باید خرید کنید یا خیر. اولین سوال این بود: “آیا اکنون آماده خرید هستید؟” » سپس پرسیدیم: “اگر نه، چه چیزی باعث می شود الان بخری؟” »

دست از این کار بردارید.

یک کتاب راهنما ایجاد نکنید که به طور کامل به پیکربندی‌های سازمانی یا نظرسنجی‌هایی که آشکارا تلاش می‌کنند وضعیت سفر مشتری خریدار را تشخیص دهند، اختصاص داده شود.

در عوض، به راه‌های هوشمندانه برای تعیین قصد فکر کنید. و در عین حال ارزش بیافزایید و سرگرم شوید. به دنبال راه هایی برای گنجاندن این استراتژی نه تنها در وب سایت ها و کانال های رسانه های اجتماعی خود، بلکه در استراتژی رسانه های پولی خود باشید.

چگونه می‌توانید نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها را برای کمک به مشتریان در طول سفرشان بگنجانید و به برندتان اجازه دهید داده‌های ارزشمند شخص اول را برای درک مقصودشان به دست آورد؟

من دیدم که یکی از برندها این کار را با محدود ، جستجوهای خود انجام می دهد. به جای پرسیدن نام و نام خانوادگی، عنوان و آدرس ایمیل، به سادگی پرسید: “به چه سوالاتی می خواهید پاسخ دهید؟” و “آیا می خواهید ببینید که این چگونه با سایر همکاران مقایسه می شود؟” »

نظرسنجی در حال انجام ارزشی را برای مشتریان بالقوه فراهم می‌کند و به آنها اطلاع می‌دهد که آیا سؤالاتی مشابه با همکاران خود دارند یا خیر و با گفتن سؤالاتی که شاید فکر نمی‌کردند بپرسند. همچنین به شرکت اجازه می دهد تا بداند چگونه و چه محتوایی را ارائه دهد.

  19+ idées gratuites ou à petit budget pour diffuser le contenu de votre marque

من ایده های شگفت انگیزی را دیده ام، از بازی های مسابقه ای گرفته تا ارزیابی های تعاملی و راهنمای منابع. اکنون می‌توانید از آن‌ها برای بیشتر از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند استفاده کنید، می‌توانید آنها را در استراتژی رسانه پولی خود ادغام کنید. این یک بازی است که ارزش بازی ، را دارد.

نکات، ایده‌ها و مثال‌های بیشتری برای بازاریابی محتوا می‌خواهید؟ مشترک شوید به ایمیل های روزانه یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط منتخب:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/interactive-advergames-b2b/