سال آسانی نبوده است، و من برای خداحافظی با سال 2024 ناراحت نخواهم شد. من به سال 2025 به عنوان یک بازنشانی کامل و زمانی برای تمرکز بر مثبت بودن، امید و اجتماع نگاه می کنم.
در همین حال، که به تازگی تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا را تجربه کرده ام، از قدردانی خود برای تمام اتفاقات امسال (و حتی چیزهایی که رخ نداده اند) شگفت زده شده ام.
چه چیزی به من کمک کرد تا به این مکان برسم؟ یک چکاین ساده، جایی که از خودم میپرسم: «با چه چشمانی این وضعیت را قضاوت میکنم؟
من در اینجا به همه گزینه ها نمی پردازم. احتمالاً منظورم را متوجه خواهید شد که میگویم همه ما چشمهای کودک، چشمهای بزرگسال، چشمهای بدبین، چشمهای نفسانی و غیره داریم.
من عادت کرده ام در هر شرایطی از خودم بپرسم قضاوت من چه عدسی را رنگ می کند. بعد، من لنز سپاسگزاری خود را امتحان می کنم.
درک رسالت شکرگزاری
در بازگشت به خانه اخیراً با یک پرواز بینالمللی، تجربهای غیرعادی داشتم. همانطور که من و همراهانم منتظر پرواز بودیم، به دنگ ها، دانگ ها و اطلاعیه های معمول گوش دادیم.
سپس خلبان از راهرو پایین آمد و خود را به همه معرفی کرد. هر فرد.
هنگام صحبت با کهنه سرباز سفر کاری که روی صندلی 3C نشسته بود، او درباره 2500 مایل رفت و آمد در روز شوخی کرد. وقتی با زن عصبی که در صندلی 10A نشسته بود صحبت کرد، به او اطمینان داد که پرواز امروز به آرامی و بدون حادثه انجام خواهد شد. هنگامی که او به همراه کودک نوپا که گریه می کرد به خانواده رسید، به او گفت و گوی کودک، کلمات تسکین دهنده و یک آب نبات را به او پیشنهاد کرد.
وقتی کاپیتان در مسیر برگشت به کابین خلبان از صندلی من رد شد، از او پرسیدم که آیا در هر پرواز این کار را انجام می دهد؟
او گفت: “می دانید، مردم یا از شرکت ما متنفرند یا به دلیل بسیاری از چیزهایی که من کنترلی بر آنها ندارم، آن را دوست دارند. من و تیمم آنقدر نقش کوچکی بازی می کنیم که انجام کمتر آن آسان است. هیچ ، متوجه نمی شود. اما ما به هر حال کاری را که انجام می دهیم انجام می دهیم. خوشحالم اگر خدمه ام، مسافرانم و همه من تجربه خوبی داشته باشیم. قدردانی برای همه اینها کار را بهتر می کند.
نگاه او باعث شد به پدربزرگم فکر کنم که از من پرسید: “امروز چه تجربه ای برای کسی ایجاد کردی؟” این سوال روشی بود که او به من آموخت که وقتی یک تجربه مثبت برای شخص دیگری ایجاد می کنید، آن مثبت را نیز تجربه می کنید.
این کاپیتان و خدمه اش شاهدی زنده بر این ایده بودند.
همه چیزهای معمول تجربه پرواز هنوز وجود داشت: دعوت معمول برای درخواست کارت اعتباری شریک، محتوای مارک استاندارد از هر دو سیستم خودکار (فیلم آموزشی قبل از پرواز) و انسان واقعی.
اما خلبان و خدمه با نگاه ، از دریچه سپاسگزاری، بهترین تجربه ممکن را برای دیگران ایجاد کردند و در نتیجه تجربه بهتری را برای خود ایجاد کردند.
‘ما به آنجا می رسیم (این یک امتیاز است)
این درس برای بازاریابان نیز صدق می کند. در سالی مانند سالی که همه ما پشت سر گذاشتیم، بسیاری از چیزها مانند یک سری “باید انجام دهیم” به نظر می رسد. ما وظیفه مرحله دوم طرح بازاریابی را تکمیل کنید. ما وظیفه یک بخش دیگر از رهبری فکری ایجاد کنید. ما وظیفه بیایید دور هم جمع شویم تا تأثیر خود را بسنجیم.
اما چه اتفاقی می افتد اگر این هدف را به “تغییر دهید”به آن می رسیم“بلکه؟ “من وظیفه من این هفته ستون خود را برای CMI می نویسم» به «I رسیدن به این ستون را هر هفته بنویسید
من اینطور احساس می کنم.
گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که تجربیاتی که محتوا یا بازاریابی شما ایجاد می کند، فقط قطره ای در اقیانوس تجربه کلی مشتری است. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، کسب و کار شما احتمالاً رتبه های عالی و برخی از رتبه های نه چندان عالی را دریافت می کند.
مردم ممکن است از برخی از کمپین های شما متنفر باشند. مردم ممکن است برخی از کمپین های دیگر شما را دوست داشته باشند. صرف نظر از این، همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. کار شما هرگز “تمام” نیست.
شما همیشه یک انتخاب دارید. شما می توانید کار خود را با کتاب انجام دهید، و خود را به این ایده تسلیم کنید که هر تجربه ای که ایجاد می کنید تأثیر کوچکی دارد.
یا می توانید متعهد شوید که تجربیات قابل توجهی را یکی پس از دیگری خلق کنید و احساس سپاسگزاری کنید رسیدن به انجام این کار
قول می دهم تفاوت وجود دارد.
منشور شکرگزاری
قدردانی یک لنز فوق العاده در کار در روابط شخصی ما است. اگر به درگیری و جامعه ای که ایجاد می کنید از دریچه قدردانی مهربانانه نگاه کنید، پس شما رسیدن به:
- استراتژی یا برند تجاری عالی بعدی را ایجاد کنید
- پروژه بعدی خود را کد کنید
- برای شام با دوستان سر بزنید
- در شام درباره سیاست بحث کنید
حتی دومی به یک امتیاز تبدیل می شود.
قدردانی در نوع خود نشان دهنده تغییر تکاملی و – بله – امید است. ممکن است مسیر یا منبع را دوست داشته باشید یا نه. ممکن است از عصبانیتی که ممکن است باعث آن شود، دلسرد و ناامید شوید. اما همیشه می توانید سپاسگزار باشید که باعث می شود ما متفاوت فکر کنیم یا رفتار کنیم.
من عمیقا از خانواده، دوستان، همکاران، مشتریان و همه کسانی که هر روز فرصت تعامل با آنها را دارم سپاسگزارم.
اما همچنین از همه کسانی که نمی شناسم، دوستشان ندارم و ممکن است هرگز متوجه تأثیر (خوب یا بد) آنها بر من نشوند، سپاسگزارم.
این جمله از برنده جایزه صلح نوبل آلبرت شوایتزر را به خاطر دارم:من همیشه معتقدم که همه ما با آنچه دیگران در ساعات مهم زندگی به ما داده اند، از نظر معنوی زندگی می کنیم.
فردا چه تجربه قابل توجهی خلق خواهید کرد؟
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/remarkable-experience-gratitude/