در 6 نوامبر، یک روز پس از انتخابات ایالات متحده، بیش از 115000 کاربر حساب های خود را در X غیرفعال کردند. این بالاترین رقم در یک روز از زمانی است که ایلان ماسک سکان هدایت شرکت را به دست گرفته است.
در مقابل، Threads و Bluesky شاهد افزایش نجومی در حساب های جدید بودند. Bluesky میگوید تعداد کاربران آن اکنون از 15 میلیون نفر فراتر رفته و آدام موسری، رئیس اینستاگرام متا میگوید که Threads اکنون از 275 میلیون کاربر فعال ماهانه فراتر رفته است. این فعالیت بین 60 تا 65 درصد از فعالیت در X است و تنها انتظار می رود که رشد کند.
این برای بازاریابی چه معنایی دارد؟
آیا شما و برندتان باید به Bluesky بپیوندید یا یک صفحه برند در Threads ایجاد کنید؟
ما از مشاور ارشد استراتژیک CMI، رابرت رز، نظر او را جویا شدیم. به خواندن ادامه دهید یا این ویدیو را تماشا کنید:
کاربران تعاونی را هدایت می کنند
نام آن را پرواز عالی از پرندگان به پروانه ها بگذارید – مهاجرت فزاینده افراد مشهور، اینفلوئنسرها و سازمان های بزرگ که X را برای پلتفرم پررونق رسانه های اجتماعی Bluesky ، می کنند.
بازیگران، کارگردانان، نوازندگان، روزنامهنگاران و در حال حاضر برندها، آژانسها و استراتژیهای بازاریابی به طور فزایندهای به X پشت میکنند و به نگرانیهایی در مورد سخنان نفرتانگیز، آزار و اذیت، روباتها و سیاستهای بحثبرانگیز هوش مصنوعی تحت مالکیت ایلان ماسک اشاره میکنند.
هفته گذشته، گروه رسانه ای گاردین، که شامل روزنامه گاردین است، به این مهاجرت پیوست و ایکس را یک “سکوی رسانه ای سمی” نامید. در اوایل ماه جاری، جشنواره فیلم برلین خروج خود را اعلام کرد. آنها به NPR که X را در آوریل 2023 ، کرد، و برندهایی مانند 3M، UnitedHealth Group و Best Buy میپیوندند که حسابهای خود را حفظ کردهاند اما سالهاست منتشر نشدهاند. و سپس برندهایی هستند که تبلیغات خود را متوقف کرده اند یا به طور کلی X را ، کرده اند، از جمله اپل، آی بی ام و دیزنی.
یک شبکه مستقل جدید، Bluesky، بهشت فراریان رتبه X در هفتههای اخیر، با بیش از یک میلیون کاربر در یک روز و تعداد کل کاربران بیش از 15 میلیون، رشد انفجاری داشته است. برنامه آن در صدر جدول دانلود برای فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل قرار دارد.
Threads، پاسخ متا به X، هنگامی که در سال 2023 راه اندازی شد، تعداد زیادی داشت و آن را به سریع ترین شبکه رسانه اجتماعی در حال رشد در تاریخ تبدیل کرد. در هفته های اخیر، او موج جدیدی از حساب های کاربری جدید را تجربه کرده است.
آیا باید انتظار رونق دوباره بازاریابی محتوای ارگانیک و برندسازی را در این پلتفرمهای میکروبلاگینگ مبتنی بر متن جدید داشته باشید، درست مانند آنچه در گذشته در توییتر انجام دادید؟
خوب نه بذار توضیح بدم
من فکر نمی کنم این فعالیت تماماً در مورد X باشد.
آیا این آغاز دوران جدیدی از میکروبلاگینگ است؟
دورانی که برندها روی این پلتفرم ها فروشگاه راه اندازی می کردند و سعی می کردند یک جریان ثابت از محتوای با کیفیت ایجاد کنند که مخاطبان زیادی را برای جذب ارگانیک جذب کند، سرگرم کند یا آموزش دهد، گذشته است.
این بدان معنا نیست که برندها باید از کانال های خدمات مشتری در این پلتفرم ها چشم پوشی کنند یا ادعای نام خود را نادیده بگیرند. (در Bluesky، می توانید از دامنه خود به عنوان ورود استفاده کنید.)
همچنین گمان میکنم اینفلوئنسرها در این پلتفرمهای اخیراً محبوب میتوانند به تقویت ارگانیک صدای برند کمک کنند.
اما در دوران اوج خود، هدف میکروبلاگینگ ایجاد یک کانال خبری، کانال سرگرمی یا صدای برند بود که تعامل، اشتراکگذاری و اشتراک را جذب کند. این کانالها به فیدهایی برای افراد مشهور، روزنامهنگاران و دیگرانی که اخبار را منتشر میکنند، تبدیل شدهاند، و من فکر میکنم این جایی است که میکروبلاگینگ، حداقل در کوتاهمدت، باقی خواهد ماند.
بله، خبر بزرگ این خواهد بود که مردم – بیشتر افرادی با برندهای کوچک – به Bluesky، Threads و سایر سایتهای میکروبلاگینگ غیر X سرازیر خواهند شد تا مستقیماً با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند. اما من هیچ دلیل محکمی برای برندها نمی بینم که تلاش زیادی در این زمینه انجام دهند.
در عوض، بازاریابان ممکن است بهتر باشند پیدا کنند که چه کسی – مدیر عامل، مدیر ارشد اجرایی، یا همه فروشندگان – می تواند از طریق صدای برند صحبت کند. به عنوان مثال، در لینکدین، من می بینم که بسیاری از برندها برای تقویت صدای انسانی خود، با ارسال مجدد مطالبی که مردم پست می کنند، وجود دارند.
آیا این شبکه های اجتماعی ارگانیک، به ویژه میکروبلاگینگ، می توانند استراتژی آینده باشند؟ شاید. شاید میکروبلاگینگ به عنوان راهی برای اشتراک گذاری سریع و ارتباط افراد با یکدیگر به ریشه های خود بازگردد.
در مورد خود بازاریابی رسانه های اجتماعی ارگانیک، تاکید بر بلندمدت و ارزش است. شاید واقعاً روی پلتفرمهای ویدیویی مانند TikTok، Reels، YouTube و موارد دیگر متمرکز باشد، جایی که کمتر در مورد اتصال و همکاری و بیشتر در مورد مصرف محتوا است.
رسانه های اجتماعی قطعا فضای جالبی برای دنبال ، خواهند بود.
مطالب مرتبط دستچین شده:
تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا
منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/new-social-media-landscape/