آیا تغییر نام جسورانه جگوار باید سر و صدای جدیدی در میان بازاریابان ایجاد کند؟

در هفته‌های اخیر، این سیاست یا گردهمایی‌های روز شکرگزاری آمریکایی نیست که بر بحث‌ها در شبکه‌های اجتماعی غالب شده است.

بلکه خودروساز بود.

این درست است. تغییر نام تجاری جگوار، از جمله لوگوی جدید، سبک بصری و همه چیز در این میان، باعث شد اینترنت ذهن جمعی خود را از دست بدهد.

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: “اگر چهار بازاریاب را در یک اتاق قرار دهید، پنج نظر در مورد بهترین راه برای انجام کاری دریافت خواهید کرد.” » این کلیشه در کانون توجه قرار گرفت زیرا به نظر می رسید همه در مورد جگوار موضعی دارند – نبوغ، زیبایی، استراتژی، وحشتناک، مضحک همه اینها.

اما آیا این یکی از آن چیزها بود؟

یا جگوار ترول می کرد تا همه در موردش صحبت کنند؟

به هر حال، حداقل ده ها خودروساز جهانی در پنج سال گذشته لوگوی خود را تغییر داده اند و این لیست شامل جگوار نیز می شود. اما به نظر می رسد تکرار جگوار در سال 2024 تنها موردی باشد که توجه ارزشمندی را به خود جلب کرده است.

آیا این تنها راه برای جلب توجه مردم و صحبت در مورد ظاهر جسورانه جدید شماست؟ یا چیز دیگری در حال دم ، است؟

ما این سوالات را از مشاور ارشد استراتژیک CMI، رابرت رز پرسیدیم. برای دریافت نظر او به خواندن یا تماشای این ویدیو ادامه دهید:

جگوار مانند هیچ ، دیگری برند را تکان می دهد

واقعیت جالب: جگوار بیش از 100 سال پیش به عنوان شرکت Swallow Sidecar تاسیس شد. این شرکت خودروهای جانبی برای موتور سیکلت تولید می کرد.

خودروهای جگوار درست پس از جنگ جهانی دوم وجود داشتند و همیشه با تجمل، جزئیات و تاکید بر عملکرد بریتانیا همراه بوده‌اند.

اما جگوار – شرکت – کار جسورانه ای انجام داد، و با این حال این کمترین چیزی است که در کل این بحث برندسازی به آن اشاره شده است. جگوار مکث کرد و دوباره راه اندازی شد. این برند نمادین ساخت خودروهای بنزینی را متوقف کرد و به مدل های لوکس تمام برقی روی آورد. حتی برای اختراع مجدد یک سال استراحت تولید طول می کشد.

  سرا نکات اجرایی سقف عرشه فولادی | metal-deck

جگوار فروش خود را بر روی انحصار و نه حجم متمرکز خواهد کرد. تا سال 2026، سه مدل برقی را به فروش خواهد رساند که هر کدام بیش از 100000 پوند (حدود 126000 دلار) قیمت دارند و توسط یک شبکه فروش انتخابی تر پشتیبانی می شوند.

رادون گلاور، مدیر اجرایی جگوار، وضعیت را اینگونه خلاصه می‌کند: «این یک تنظیم مجدد کامل است. جگوار خود را متحول می کند تا اصالت خود را دوباره کشف کند و نسل جدیدی را الهام بخشد.

حروف جگوار به رنگ سفید روی پس‌زمینه صورتی سایه‌دار نمایش داده می‌شوند.

منبع تصویر

با توجه به این نقشه راه برای شرکت، چگونه خلاقیت، لوگو و لحن برند جدید را ایجاد می کردید؟

خوب، تیم خلاق داخلی جگوار همه اینها را به جان خریدند و برند سنتی خودرو را روی سر خود قرار دادند. در یک تغییر ظریف، او جگوار را در لوگو به گونه‌ای برگرداند که به جای اینکه به عقب بپرد به جلو می‌پرد.

جگوار جگوار را در لوگو چرخاند تا به جای عقب بپرد به جلو.

اما این چیزی نیست که هراس سمی جمعی را ایجاد کرد. کمپین Copy Nothing واکنش شدیدی را برانگیخت. آگهی ماشینی را نشان نمی داد. دلیل آن را به شما یادآوری می‌کنم: خط تولید لوکس تمام الکتریکی تا سال ۲۰۲۶ عرضه نمی‌شود (این هفته، دو هفته پس از انتشار ویدیو، جگوار یک چشم‌انداز طراحی را به اشتراک گذاشت که مطمئناً با تصویر برند جدید مطابقت دارد.)

جگوار چشم انداز آینده این خودرو را نشان می دهد. ماشین های آبی و صورتی با ظاهری آینده نگر.

منبع تصویر

هویت برند جدید ظاهری مدرن و رنگارنگ دارد. این نشان می‌دهد که جگوار از چه چیزی فراتر می‌رود: رنگ‌های محافظه‌کار شناخته شده لوکس کلاسیک بریتانیا، مانند قرمز کارمن، سفید فوجی، آبی فوق‌العاده و البته سبز مسابقه‌ای بریتانیایی.

به نظر می رسید این تغییر باعث ناراحتی بسیاری از مردم شده است. پست های رسانه های اجتماعی به سرعت و خشمگین شدند. مردم این را یک اشتباه بزرگ خواندند. دیگران متعجب بودند که چه کسی به دلیل تغییر نام تجاری اخراج خواهد شد. هنوز دیگران پست گذاشتند و آن را بیدار و مضحک خواندند.

  مشکل نسخه فیلم

چرا به نظر می رسید مردم از تغییر نام تجاری جگوار تا این حد عمیقاً آشفته شده اند؟ به هر حال، تیم جگوار چیزی جز 100 سال سابقه و بستر استراتژی تجاری فعلی خود نداشت.

درس واقعی از این تغییر نام تجاری بحث برانگیز

همانطور که می بینید، من از تغییر نام تجاری متنفر نیستم. من هم او را دوست ندارم. می دانم که من بازار هدف این جگوار جدید نیستم.

چیزی که من دوست دارم این است که جگوار تنها کاری را انجام داد که بازاریابان مدرن همیشه ادعا می کنند هر برندی باید انجام دهد. او کاری را انجام داد که سخنرانان پس از سخنرانی در کنفرانس ها درباره آن صحبت می کنند. این همان چیزی است که سال ها بعد به عنوان انگیزه زمانی که برند جوایزی را کسب کرد، ذکر شد.

جگوار کاری جسورانه، خلاقانه، خارج از جعبه انجام داد – و این کار را با دانستن اینکه مردم یا آن را دوست دارند یا از آن متنفر خواهند بود، انجام داد. این من را به تبلیغ معروف اپل در سال 1984 بازمی گرداند که از نظر قدرت متقاعدسازی بدترین تبلیغ تاریخ در نظر گرفته شده است.

حالا من نمی گویم که تغییر برند جگوار یکی دیگر از تبلیغات اپل در سال 1984 است.

اما جگوار، به عنوان یک شرکت، در حال مبارزه برای تکامل است. راه‌اندازی مجدد کامل شرکت از این درک کامل ناشی می‌شود که برای اینکه تا 100 سال آینده مرتبط باقی بماند، باید تغییر کند. هدف آن توقف تولید برای یک سال، بازنگری در سبد محصولات و توسعه مجدد شبکه فروشندگان است.

با تغییر نام تجاری خلاقانه، من گمان می کنم تنها چیزی که حتی از راه دور همیشگی است، جگوار پرش به عنوان نشان و خود لوگو باشد. ویدیوی جالب، عجیب و غریب و متنوع، شبیه به سیرک، چیزی است که در این ماه اتفاق می افتد.

  نرم افزار بازاریابی چیست تعریف و مفاهیم اتوماسیون بازاریابی

در این تغییر برند، تیم جگوار فضای زیادی برای حرکت در اطراف و بیان خود به روشی جدید دارد. که برندسازی مدرن است.

در ارث گیر نکنید. جایی که می‌توانید ایده‌های خلاقانه داشته باشید را محدود نکنید.

جگوار حتی می گوید که این کاری است که انجام خواهد داد. او حتی این فصل را “Copy Nothing” می نامد و توضیحات متا وب سایت او به سادگی می گوید: “مثل هیچ چیز دیگری الهام بگیرید: کنوانسیون را فتح کنید.” »

درخشش این کمپین برند – و درس از آن – این نیست که چقدر شبیه گذشته است. این فضایی برای مانور است که جگوار به خود داده است تا برند را به فردا وارد کند. این می تواند به ایجاد لحظات عجیب و غریب ادامه دهد که مردم را به صحبت وادار کند و افراد جدید را جذب کند. یا ممکن است فقط آرام شود.

و ما را به یاد نبوغ اپل می اندازد. کمپین آن در سال 1997 متفاوت بیندیشید، نماد شکنان تاریخی را به نمایش گذاشت که همگی متفاوت فکر می کردند و هیچ عکس محصولی را به نمایش نمی گذاشتند. اپل خود را یک شمایل شکار نمی خواند و همچنین نمی گفت که فکر دیگری دارد. این کمپین به بینندگان می گوید که آنها شمایل شکن هستند. اپل گفت: “به شما، کسانی که متفاوت فکر می کنند. ما برای شما ساخته شده ایم.

کاری که جگوار انجام می دهد همه چیز است، خواه موفق شود یا نه. جگوار نمی گوید که این الهام بخش است. این به این معنی است که جگوار برند کسانی است که می‌خواهند قراردادها را به چالش بکشند.

و این فضای زیادی برای پرواز در آسمان برندسازی باقی می گذارد.

نکات، بینش و مثال‌های بازاریابی محتوا بیشتری می‌خواهید؟ مشترک شوید به ایمیل های روزانه یا هفتگی از CMI.

مطالب مرتبط دستچین شده:

تصویر روی جلد توسط جوزف کالینوفسکی/موسسه بازاریابی محتوا

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/articles/jaguar-bold-rebrand/